Detect Flash
Fra : r.hansen

Dato : 26-11-05 14:06

Hej,

hvordan detekterer man om den rigtige Flash player er installeret på en pc.

Og hvordan få man en site til automatisk at downloade den fra Macromedia.

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-11-05 14:14

r.hansen wrote:

> hvordan detekterer man om den rigtige Flash player er installeret på en pc.

Det skal du nok bruge noget javascript.
Prøv at spørge i javascript-gruppen:

dk.edb.internet.webdesign.clientside

> Og hvordan få man en site til automatisk at downloade den fra Macromedia.

Det kan du heldigvis ikke.
De fleste browsere vil ikke automatisk downloade noget fra et fremmed
site og installere det (jo, ældre IE'er vil). Det er en stor
sikkerhedsbrist at tillade automatisk installation af diverse programmer
på sin computer.

--
Benny Nissen

Fra : Nørd

Dato : 26-11-05 17:34

"r.hansen" <wacomuser@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> hvordan detekterer man om den rigtige Flash player er installeret på en
pc.

Hej..

Når du fx. ser på en Flash i IE. kan du højrerklikke på den,
og i det lille vindue der kommer frem, vil du nederst kunne se
hvilken version du har, der læser Flash (SWF-filen.)

Du kan også gå på denne side se hvad du har installeret,
det er ikke kun flash, du får kendskab til.

http://www.lettermanstationery.com/

jeg har sat linket på herunder til det sted, hvor du kan teste,
hvad du har, og hvad du eventuelt kunne mangle.

http://www.lettermanstationery.com/WhatsInstalled.htm

Mvh. Poul

Fra : knut einar skjær

Dato : 01-12-05 06:29

r.hansen <wacomuser@mail.dk> wrote:

> Hej,
>
> hvordan detekterer man om den rigtige Flash player er installeret på en pc.
>
> Og hvordan få man en site til automatisk at downloade den fra Macromedia.

Les mer om dette her:
http://macromedia.com/support/flash/detection.html

--
Knut Einar Skjær
www.rsd.no

Fra : AlxZak

Dato : 21-01-06 23:44

Man kunne også bare gå ind i publish settings, vælge HTML, trykke på HTML
fanebladet og sætte flueben i detect flash version og indtaste den version
af player man udvikler til. :)

Venlig hilsen
Alex Zakrisson