Fjernstyret strømskinne?
Fra : Steen Suder

Dato : 25-01-06 17:45

Jeg søger en fjernstyret (IP: SNMP/web/telnet/ssh) "strømskinne" (mindst
12 udtag, mindst 16A samlet, med jord) evt. Raritan-kompatibelt.

Med fjernstyret mener jeg at man skal kunne slukke og tænde for en
server remote.

Hvor finder man sådan noget?

--
Steen Suder

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-01-06 19:10

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message
> [...]
> 12 udtag, mindst 16A samlet, med jord) evt. Raritan-kompatibelt.
>
> Med fjernstyret mener jeg at man skal kunne slukke og tænde for en

APC laver sådan ein dings:
http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=70

AP7920 til 3718kr

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Steen Suder

Dato : 25-01-06 23:01

Dennis Pedersen wrote:

> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> APC laver sådan ein dings:
> http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=70
>
> AP7920 til 3718kr

Det er mere oplagt.
F.eks. AP7953 i det her tilfælde.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-06 20:05

On Wed, 25 Jan 2006 17:44:59 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Jeg søger en fjernstyret (IP: SNMP/web/telnet/ssh) "strømskinne" (mindst
> 12 udtag, mindst 16A samlet, med jord) evt. Raritan-kompatibelt.

Det er muligvis 'over the top', men se på http://www.ipwrswitch.com/.
Det skalerer fra 8 til tusinder af porte. Man får også environmental
monitoring (temperatur, vandniveau, whatever), og generelt synes jeg,
det er super-cool, og så er det faktisk dansk.

.... Men nu nævner du Raritan, så du kunne jo også kigge på Raritans
egne?

-A

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-01-06 20:45

> [...]
AH> porte. Man får også environmental monitoring (temperatur,
AH> vandniveau, whatever), og generelt synes jeg, det er super-cool,

Og det virker kun med et eller andet afskyeligt stykke
Windows-software, ikke?

/Benny

Fra : Steen Suder

Dato : 25-01-06 22:30

Benny Amorsen wrote:

> Og det virker kun med et eller andet afskyeligt stykke
> Windows-software, ikke?

Det ser faktisk sådan ud... ærgeligt.

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 26-01-06 21:22

Benny Amorsen wrote:

> Og det virker kun med et eller andet afskyeligt stykke
> Windows-software, ikke?

Jeg har talt med dem og jo; det er kun Windowssoftware, de har lavet.
End ikke SNMP er der på udstyret.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-06 22:16

On Thu, 26 Jan 2006 21:22:07 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Jeg har talt med dem og jo; det er kun Windowssoftware, de har lavet.
> End ikke SNMP er der på udstyret.

Ja, det er jo ret så skod. Det vil jeg medgive.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Steen Suder

Dato : 25-01-06 22:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> monitoring (temperatur, vandniveau, whatever), og generelt synes jeg,
> det er super-cool, og så er det faktisk dansk.

Det ser godt ud.
Jeg graver lidt mere i det.

> ... Men nu nævner du Raritan, så du kunne jo også kigge på Raritans
> egne?

Det er vist noget med at de faktisk ikke er til salg i DK endnu, så vidt
jeg har forstået.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-06 23:28

On Wed, 25 Jan 2006 22:21:14 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Det er vist noget med at de faktisk ikke er til salg i DK endnu, så
> vidt jeg har forstået.

Huh? En af mine kunder bruger det på de udenlandske lokationer, så på
en eller anden måde, kan de købes. (Det er selvfølgelig ikke sikkert,
de køber dem herhjemme).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Steen Suder

Dato : 25-01-06 23:38

Asbjorn Hojmark wrote:

> Huh? En af mine kunder bruger det på de udenlandske lokationer, så på
> en eller anden måde, kan de købes. (Det er selvfølgelig ikke sikkert,
> de køber dem herhjemme).

For at uddybe: i tilpas høje strømstyrker og densiteter, så vidt jeg
forstod.

Deres datablad
<http://www.raritan.info/_downloads/pdfs/products/RPC_TechSpecs.pdf>
afslører da heller ikke de vildeste specs i modeller med
IEC320-C13-udtag.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-06 08:21

On Wed, 25 Jan 2006 23:38:04 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Deres datablad
> <http://www.raritan.info/_downloads/pdfs/products/RPC_TechSpecs.pdf>
> afslører da heller ikke de vildeste specs i modeller med
> IEC320-C13-udtag.

Hva' med PCS20A-20 (20 stik, 16A, IEC320 C13 output)? Så skal du bare
have et kabel med C20 plug, og så er du kørende. (Man må vist ikke
bruge alm. apparatkabler med 16A).

Men det er måske dem, du ikke kan købe her i Danmark?

-A

Fra : Anders Hansen

Dato : 26-01-06 08:45

Man kan sagtens købe den i dk. Vi har ihvertfald købt den direkte hos
ipwrswitch.

Mvh

Anders Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-06 14:14

On Thu, 26 Jan 2006 08:44:43 +0100, "Anders Hansen"
<mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> wrote:

> Man kan sagtens købe den i dk. Vi har ihvertfald købt den direkte hos
> ipwrswitch.

Lige her var der tale om Raritan, og dem køber I formentlig ikke af
iPWRSwitch.

-A