Så en fuglekonge
Fra : Michael Tidemand

Dato : 25-12-05 11:46

Hejsa

På min morgentur med hunden i brøndby skoven, hoppede der en fuglekonge
rundt i noget nedfalden gran, fint gult snit i hovedet og øjenskygge, skal
den ikke se at komme af sted ? el. er det det lune vejr der har snydt den
?

Benzo

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag
have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de
lytter til monoton og ensformet musik.

Fra : Max

Dato : 25-12-05 13:43

Hej

> rundt i noget nedfalden gran, fint gult snit i hovedet og øjenskygge, skal
> den ikke se at komme af sted ? el. er det det lune vejr der har snydt den

Den er kun delvis trækfugl, mange overvintre i DK.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 13:52

> [...]
> den ikke se at komme af sted ? el. er det det lune vejr der har snydt den

Hej Benzo,

Vi har mange fuglekonger her i midtjylland (Silkeborg) hele året, de danske
fuglekonger trækker som regel ikke væk om vinteren.
De andre skandinaviske fulgekonger trækker sydpå, cirka 50% af fuglene
trækker, og dem kan vi godt få besøg af.

mvh
Claus

Fra : Jytte B

Dato : 25-12-05 14:05

"Claus" <www.birdboxcompany.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> De andre skandinaviske fulgekonger trækker sydpå, cirka 50% af fuglene
> trækker, og dem kan vi godt få besøg af.

For ca 14 dage siden så jeg en stor flok fuglekonger i et træ ved Susåen.
Jeg har en gang i mellem set fuglekonger her i området men aldrig så mange
på en gang.

Hilsen
Jytte