Tippen på Amager
Fra : Kert Rats

Dato : 19-12-05 18:09

Kan nogen oplyse mig om, hvor Tippen ligger mere præcist på Amager. På
www.degulesider.dk findes Tippen ikke, ej heller i Politikens kort over
København.
Tippen blev nævnt i en tv-udsendelse for nylig (jeg tror, at det var i
tv-avisen), så Tippen eksisterer. Men hvor ligger Tippen??

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-12-05 19:25

Kert Rats skrev:

> Kan nogen oplyse mig om, hvor Tippen ligger mere præcist
> på Amager.
> [...] Men hvor ligger Tippen??

Jeg ved ikke af at der skulle findes nogen "Tippen" på Amager
i 2005. Der har vist været mange steder med dette uofficielle
navn rundt om København, hvor man har læsset affald og fyld
af. Stednavnet findes i kvarteret nær "Karens Minde" (Kongens
Enghave) i Sydhavnskvarteret. Her er et link, hvor "Tippen" er
nævnt:
<
http://www.sydhavnen.net/agenda21/karens-minde-gruppen/

--