Vurdering af antikviteter - online
Fra : Henrik

Dato : 19-12-05 10:30

Hej
Jeg beklager såfremt jeg har ramt den forkerte gruppe - men jeg håber I kan
hjælpe mig på rette vej

Jeg har en lang række antikviteter, gamle møbler samt glas og porcelæn jeg
gerne skulle have solgt, men er lidt i tvivl om hvordan.

Der er vel de sædvanlige antikvitetshandlere, Lauritz.com og den Blå Avis -
men er der andre steder?

Inden jeg begynder at sætte tingene til salg, ville jeg gerne have nogle
indikationer om prisniveauet, så jeg var interessert i at høre om der
eksisterer hjemmesider eller om der, ligesom med LP'er, eksisterer
bøger/kataloger med vurderingspriser.

Håber på nogle konstruktive svar - på forhånd tak

Fra : Olav

Dato : 19-12-05 10:52

In <43a67d82$0$1808$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> writes:

> [...]

>bøger/kataloger med vurderingspriser.

>Håber på nogle konstruktive svar - på forhånd tak

jeg ved at der findes nogle ret faste priser for hvad man kan faa for
kongeligt porcelain, men det er garanteret ogsaa noget der svinger med
mode, efterspoergsel osv...

--o
--
Pund til pund og frøers mængde - smeden græd da essen brændte.

Fra : Henrik

Dato : 20-12-05 15:42

"Olav" skrev i en meddelelse

> jeg ved at der findes nogle ret faste priser for hvad man kan faa for
> kongeligt porcelain, men det er garanteret ogsaa noget der svinger med
> mode, efterspoergsel osv...

men hvor finder jeg disse priser ...?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-12-05 11:10

Hej!

Henrik wrote:

> [...]
> indikationer om prisniveauet, så jeg var interessert i at høre om der
> eksisterer hjemmesider eller om der, ligesom med LP'er, eksisterer

Lav en hjemmeside med detaljerede billeder og mail nogle forskellige
auktionshuse. Det er dog ikke alle som gider svare (har selv prøvet metoden),
men det skulle gerne kunne lade sig gøre at få nogen af dem i snak. Så kan de
vurdere tingene for dig (det skader ikke, at lade dem tro du vil sælge tingene
igennem dem ) inden salget.

XFUT dk.forbruger

Ovenståede? Du skal huske at sætte en XFUT (Follow Upto Thread) til een gruppe
da svarene ellers vil ligge i begge grupper til gene for brugerne. Husk det til
næste gang!
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen Laursen

Dato : 06-02-06 10:00

Jeg har flere gange haft heldet med mig på www.antikbrevkassen.dk. Til at
starte med var det gratis, men jeg tror nok at det koster 50 kr. pr. sag nu.
God fornøjelse.
Mvh. Jørgen