Import afgift på modelhobby ?
Fra : LazyBoy62

Dato : 10-12-05 20:12

Kender nogen her gruppen de evt. % - Afgiftssats der vil blive
lagt på Modelhobby ting fra Kina ??
(Foruden momsen)

Her tænkes på RC Fly - Biler.

Lasse T. Jørgensen

Fra : Basil

Dato : 11-12-05 00:21

LazyBoy62 skrev d. 10-12-2005 i meddelelse
<439b2870$0$38669$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Kender nogen her gruppen de evt. % - Afgiftssats der vil blive
> lagt på Modelhobby ting fra Kina ??
> (Foruden momsen)

> Her tænkes på RC Fly - Biler.

Nej, ikke præcis, men normalt regner jeg med +31% når jeg køber
byggesæt fra Japan eller USA.
Prøv at kigge, f.eks. via Ebay, om du kan finde samme vare i England
eller Tyskland (bare indenfor EU) så koster det ofte det samme med
forsendelse, og bliver ikke nappet i tolden.
Pas på hvis du køber maling, olie og ting i den kaliber.
Det kan risikeres at de skal ligge og glo i en eller anden karantæne
pga. terrorfrygt, og det er dødsygt at gå og vente på.
God fornøjelse.
Kai

Fra : LazyBoy62

Dato : 11-12-05 14:46

Hey Kai..

Tak for svar, og ja jeg har søgt meget på Ebay...

Men lige nu er der et tilbud på 186 Euro for ønskede vare...
Check selv :
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7373093166&sspagename=ADME:B:AAQ:US:1

Normalprisen for denne helikopter med det viste udstyr er 269-299 Euro.