Frederiksborggade 44 -46 Nansensgade 73
Fra : Finn Bornhuus

Dato : 24-11-05 15:56

Hej Gruppe

Mine svigerforældre bor i denne ejendom, men på hjørnet er der et " tårn "
med en kuppel, er der nogen der har billeder, som de vil gøre tilgængelige,
således at hele hjørnet, og kuplen er synlige?
Jeg vil ogsågerne have henvisninger til hvor jeg finder andre oplysninger
om ejendommen.

Med Venlig Hilsen

Finn Bornhuus

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-11-05 17:30

"Finn Bornhuus" <f.bornhuus@dlgtele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> således at hele hjørnet, og kuplen er synlige?
> Jeg vil ogsågerne have henvisninger til hvor jeg finder andre oplysninger

http://www.ois.dk
Matrikkel nr. 157, Nørrevold kvarter
Frederiksborggade 44-46, Nansensgade 73
Opførelsesår 1877
Til- eller ombygningsår 1987
Men ellers er de fleste oplysninger forbeholdt ejerne.

Bygningens anvendelse Etageboligbebyggelse (flerfamiliehus, herunder
2-familiehus)
Adgangsforhold Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Elevator Der findes ikke elevator i bygningen.
Opdateringsdato 22-03-1999

Antal enheder, lejligheder mm.
Enheder 29
Beboelseslejligheder 25
Enkeltværelser 0
Pladser i sikringsrum 0
Etager 5
Arealer (m2)
Samlet bygningsareal 2907
Bebygget areal 602
Tagetagens samlede areal 75
Udnyttet tagetage 75
Samlet kælderareal 602
Kælderareal med loft mindre end 1,25 m over terræn 602
Konstruktion og materialer
Konstruktionsforhold
Bygningen har ikke jernbetonskelet
Ydervæggens materiale
Mursten (tegl, kalksandsten, cementsten)
Tagdækningsmateriale Fibercement, herunder asbest (bølge- eller
skifereternit)
Kilde til materialeoplysninger
Oplyst af ejer (eller dennes repræsentant)
Installationer
Vandforsyning
Afløbsforhold
Varmeinstallation
Fjernvarme/blokvarme (radiatorsystemer eller varmluftanlæg)
Opvarmningsmiddel
Supplerende varme
Bygningen har ingen supplerende varmeinstallation

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 24-11-05 21:56

> [...]
> tilgængelige, således at hele hjørnet, og kuplen er synlige?
> Jeg vil ogsågerne have henvisninger til hvor jeg finder andre oplysninger

I Den Nationale Billedbase på Det kongelige Biblioteks hjemmeside ligger et
billede af Frederiksborggade 44 fra 1910(?). Søg efter "Frederiksborggade
44".

Med venlig hilsen
Svend-Erik Lindberg

Fra : Finn Bornhuus