struct i rom
Fra : Panduro

Dato : 17-11-05 14:24

Hej
Jeg har lige et andet spørgsmål.
Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
kun counterA, der skal ligge i ram'en.
P.F.H.T.

struct SpdxMenuTemplate {
char MenuNr;
char *Name;
struct SpdxMenuTemplate *UpMenu;
int *PlacePointer;
};

int CounterA;

struct SpdxMenuTemplate menuA,menuB;

struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};

Fra : Ivan Johansen

Dato : 17-11-05 18:27

Panduro wrote:
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.

Det gør du sandsynligvis ved at skrive:
const struct SpdxMenuTemplate menuA, menuB;

Ivan Johansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-05 18:29

"Panduro" <xx@xx.xx> wrote in message
> Hej
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.

Det er implementeringsspecifikt - så det er nok en god ide at kigge i
manualen til din compiler/linker.

[8<8<8<]
> struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};

Det skal nok erklæres "const" for at have en chance for at ligge i ROM.

Venlig hilsen

Mogens Hansen