Brændeovn fra Bornholms Maskinfabrik ca. 1~
Fra : Bjarne Krak

Dato : 16-11-05 20:22

I dk.binaer.historie ligger to billeder af en brændeovn som blev købt af min
familie i 1930'erne.

Vi savner dog informationer om Bornholms maskinfabriks produktion af
brændeovne, og især om der er specielle informationer vedr. denne type...

Jeg håber der er nogle, der (msåke tilfældigvis) er stødt ind i noget...

På forhånd tak

Vh
Bjarne Krak

Fra : baertel

Dato : 16-11-05 21:21

Bjarne Krak wrote:
> [...]
>
> Jeg håber der er nogle, der (msåke tilfældigvis) er stødt ind i noget...

I '50erne kaldte vi dem for kakkelovne og fyrede som regel med koks.
Det var ikke sjovt for en knægt på 10 år at skulle i kælderen fra 5. sal
for at hente en spand koks.

mvh
baertel

Fra : Karen

Dato : 16-11-05 23:18

Prøv at spørge Bornholms Museum
mvh
Karen

Fra : Jan Andersen

Dato : 17-11-05 07:41

> type...

Prøv at søge på Google på "Bornholms Maskinfabrik" så kommer der 21 hits,
måske noget
du kan bruge der.

Mvh
Jan