Nyt rør "pulserer"
Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-11-05 16:01

Hej

Jeg har lige købt sådan et rør idag
http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?pid=020115&cat=Belysning&pg=4

Jeg satte det i og det lyder fint, men lysstyrken pulserer!? Er det normalt,
eller hvad kan der være galt? Det er ikke voldsomme udsving, men det kan
ses, og et skift fra lav til høj intensitet tager ca 1 sekund, måske 2

MVH

Henrik Jensen

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 09-11-05 23:37

Hej Henrik

Har du husket også at skifte glimttænder da du skiftede rør? Det rådes ofte
at man gør det og jeg har altid gjort det.

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
www.mbuna.dk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 10-11-05 07:08

Bruges den ikke kun til at starte røret med? Det gamle rør gjorde det ikke?!

MVH

Henrik Jensen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 12-11-05 20:03

"Henrik Jensen" <henrik_jensen@mail.dkkk> skrev i en meddelelse
> Bruges den ikke kun til at starte røret med? Det gamle rør gjorde det
> [...]
Hej Henrik
Jo - det vil jeg altså også mene.
Glimtænderen har jo virket - ellers lyser røret slet ikke.
Om det er spolen - det er jeg ikke klar over. Det er den, der somme tider
kan komme med irriterende støj/brum, men om den kan være årsag til
pulserende lys - det tror jeg næppe.
Har du prøvet at vende røret?

Hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-11-05 22:27

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Om det er spolen - det er jeg ikke klar over. Det er den, der somme tider
> kan komme med irriterende støj/brum, men om den kan være årsag til

Eller prøve at montere det i et andet armatur. Der er jo også muligheden
for at tage det med ned til forhandleren, der kan jo ske fejl, så at det er
defekt.

Carsten

Fra : Thomas B

Dato : 10-11-05 23:16

> [...]
>
> Har du husket også at skifte glimttænder da du skiftede rør? Det rådes
> ofte at man gør det og jeg har altid gjort det.

Ja skift altid glimttænder sammen med nye rør. De kan købes i biltema for 7
kr. for 2 stk.

mvh. Thomas