tekst link der gør det muligt at få vist e~
Fra : Stonefox

Dato : 06-11-05 19:03

Jeg har for 2 år siden været på en flash kursus, men må erkende at jeg
glemt en stor del af det.
Jeg har lavet en lille flash animation, hvor jeg gerne vil have en
linktekst i slutningen at sekvensen, som der er mulighed for at klikke
på og som henviser til en URL, der skal åbne direkte i den samme
browser ?

Kunne også bruges en funktion der gør at animationen først går i gang
når der bliver kørt en musemarkør henover ?

Hjælp søges.

Findes der nogle evt danske eller UK hjemmesider der kan hjælpe en
nybegynder i gang med lidt actionscrips og knappefunktioner.

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Alx Zak

Dato : 07-11-05 20:35

Hej S.

Til at lave linket, så skal du bruge getURL kommandoen. Derefter skal du
angive hvilket vindue den skal reagere i.
ex. _blank er et nyt vindue og _self er det samme vindue, som knappen er.
Det skal se nogenlunde sådan her ud:
on(release) {
getURL(www.flashtak.dk, "_blank");
}

Til at få animationen til at spille når musen blot kører henover skal du
bruge on(rollOver) { play; }

Det var vist det.

Vh Alex.