J2SE 5.0 og Windows 98 SE
Fra : Jacob Jensen

Dato : 04-11-05 14:39

Hej

Er der nogle der kender til problemer mellem J2SE 5.0 og Windows 98 SE? De
skulle ikke være kompatible, men jeg har lige haft en sjov erfaring i
forbindelse med test af et program.

Et sted i programmet bruger jeg først:
g.setColor(new Color(50,50,100));

....for at ændre farven til lilla, hvorefter jeg tegner noget på skærmen med
fillRect(). Det fungerer fint. Linjen lige efter denne fillRect er:
g.setColor(new Color(0,0,0));

....for at ændre farven til sort, hvorefter jeg igen tegner noget på skærmen
med fillRect. Dette bliver tilsyneladende lilla! Det skal lige siges at jeg
ikke er 100% sikker på at denne fillRect bliver udført da den er inde i en
if-sætning. Jeg har ikke mulighed for at teste lige nu, men det må jeg prøve
senere.

Et andet sted får jeg en indexOutOfBoundsException med et linjenummer som
refererer til en lille i min .java-fil som indeholder "{" og intet andet.

Er disseproblemer mon relateret til inkompatibiliteten mellem J2SE 5.0 og
Windows 98 SE?

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 04-11-05 14:56

For lige at være helt sikker på at SE ikke er tvetydigt må jeg lige
understrege at jeg mener "Second Edition" og hverken "Special Edition" eller
"Standard Edition" eller hvad det nu ellers kan tolkes som.

Jacob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-11-05 19:03

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> writes:

> Er der nogle der kender til problemer mellem J2SE 5.0 og Windows 98

Jeg har haft problemer med at forbinde mig med en debugger over
netværk til en Tomcat derr kørte under Win98.

Så røg der en Ubuntu på.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jacob Jensen

Dato : 04-11-05 20:58

> Er der nogle der kender til problemer mellem J2SE 5.0 og Windows 98 SE? De
> skulle ikke være kompatible, men jeg har lige haft en sjov erfaring i
> forbindelse med test af et program.

Jeg må vist have sovet da jeg skrev det. J2SE 5.0 og Windows 98 SE er dem
som ER kompatible. Jeg mener naturligvis problemer mellem J2SE 5.0 og
Windows 98.

....en træt Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-11-05 14:27

Fejlen er fundet. Det var ikke et problem med kompatibilitet.

Jacob