Java editor til MACOSX
Fra : Tonny

Dato : 04-11-05 14:13

Hej!

Jeg vil gerne begynde at lære at programmere med java og vil benytte
http://javabog.dk/ til at lære det med.

Jeg er i tvivl om hvilken editor jeg skal bruge. Måske kan i give et
råd. Umiddelbart står valget mellem Xcode eller JBuilder begge til MAC OSX.

Er der nogle der kan anbefale en af disse eller en anden og hvorfor?

På forhånd mange tak,
Tonny

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 04-11-05 15:13

Tonny wrote:

> [...]
> råd. Umiddelbart står valget mellem Xcode eller JBuilder begge til MAC OSX.
>
> Er der nogle der kan anbefale en af disse eller en anden og hvorfor?

Hej Tonny

Jeg kender ikke noget til disse to, men jeg forestiller mig at de begge
er temmeligt avancerede. Hvis det er med fuldt overlæg at du kigger på
så avancerede IDE'er så er Eclipse helt sikkert også værd at kigge på.
Hvis du gerne vil have noget der er lidt mere begyndervenligt så kig
eventuelt på den der hedder BlueJ.

Det var bare det jeg ville sige.

MVH Thomas

Fra : Tonny

Dato : 05-11-05 08:44

Thomas Bendsen wrote:

> Hvis du gerne vil have noget der er lidt mere begyndervenligt så kig
> eventuelt på den der hedder BlueJ.

OK, det prøver jeg at kigge på.

Tonny