Mest fornuftige målinger?
Fra : Steenr

Dato : 01-11-05 11:35

Hej
Jeg har købt et JBL målesæt - og det er jo helt fint MEN for at komme i
gang, vil jeg gerne have lidt hjælp:
hvilke værdier er vigtigst at måle?
er der målinger der kun skal udføres, hvis andre målinger er for høje/lave?
hvor tid skal der måles?
Der er jo mange muligheder, kan én eller anden ikke komme med en god
"begynder guide"
Tips og tricks modtages med taknemmelighed.....

vh
Steen

Fra : Brizz

Dato : 03-11-05 01:01

Steenr wrote:
> [...]
> "begynder guide"
> Tips og tricks modtages med taknemmelighed.....

Ud fra dine spørgsmål kan man så undrer sig over hvorfor du har købt det
testsæt når du egentlig ikke ved hvad du skal bruge det til. Lyder som
en akvarie handler der har sagt en masse godt også købte du det. I de
mange år jeg har haft akvarie har jeg aldrig målt andet en nitrit pga
akvariet kørte dårligt en periode. Derudover har jeg aldrig haft behov
for at måle noget Men nu du har det så vil det jo være dumt at lade være
med at måle.
Mål Ph og nitrit. Hvilke værdier afhænger af dit akvarie og fisk. Søg
lidt rundt på nettet efter det. Der findes mange svar derude.

Held og lykke med det.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Steenr

Dato : 03-11-05 15:51

Jeg har købt det for at kunne måle de vigtigste værdier i vandet, og
spørgsmålet var så hvilke det var! At jeg så har fået det så billigt at det
ikke kunne betale sig at købe specifikke testsæt til f.eks måling af PH og
nitrit, er en anden sag.
Det er dog kommet bag på mig hvor meget man kan måle på, og da jeg ikke
forsøger at gøre det til en videnskab, så ville jeg begrænse mig til de
vigtigste målinger.

Steen