Memory churn analyzer
Fra : Soren Kuula

Dato : 31-10-05 00:15

Hejsa,

Kan nogen anbefale et tool?

Jeg har en ret kompleks algoritme. Den har et stort resultat, en masse
cachede mellenresultater, og instantierer og bortsmider et utal af ting.

Nu vil jeg gerne vide, hvor mine churn hotspots er. Altsaa, jeg vil
gerne vide hvilke klassers instanser det er som fylder mest (ved GC, f.
eks.) og jeg vil gerne vide hvilke klasser som genererer flest instanser
af hvilke klasser.

Ja jeg ved der findes div. memory profilere, men jeg har ikke fundet
noget enkelt, noget som IKKE antager at det er en web-ting jeg skriver.

Har I nogen anbefalinger? Jo simplere jo bedre .. har kigget efter nogen
JVMargs, men der ser ikke lige ud til at vaere noget... evt noget med at
dumpe hvor mange instanser (top 10) af hver klasse den collecter hver
gang, er osse ok.

Nogen ideer?

MVH
Soren

Fra : Brian Matzon

Dato : 31-10-05 07:28

Soren Kuula wrote:
> Nogen ideer?

Og du har prøvet, og udelukket, Eclipse (plugin) og Netbeans profiler ?

/matzon

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 31-10-05 09:16

Soren Kuula wrote:
> [...]
>
> Har I nogen anbefalinger? Jo simplere jo bedre .. har kigget efter nogen
> JVMargs, men der ser ikke lige ud til at vaere noget...

Den indbyggede:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/jvmpi/jvmpi.html#hprof
Giver bl.la. en liste objekt-liste, hvor de oprettes, hvor mange tange
og hvad de fylder.

Du får den dog ikke pr. GC, men ved JVM terminering

Visse værtøjer baserer sig på at analysere output fra ovenstående.