fodring af akvarifisk
Fra : bjartur

Dato : 24-10-05 08:07

hej jeg har et 54 l akvari med 6 gubbier.2 lidt større fisk og 20 små
steemfisk hvor meget foder skal jeg give dem har frosne myggelarver og
tørfoder.
Bjartur

Fra : Bainz

Dato : 24-10-05 16:43

Mygge laver er altid godt men pas på der ikke kommer mere ind de spiser for
kommer det i pumpen er det ikke godt det rådner og vand kvaliteten bliver
dårlig og det resultere i syge fisk og det er jo ikke det man ønsker.
Jeg selv bruger en blanding af mygge larver og flage foder sådan at det
bliver varieret, er overbevist om at det er det bedste for fiskene. Har selv
fisk der minder om det du skriver.
Mvh
Bainz.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 24-10-05 19:35

Bjartur skrev:
> hvor meget foder skal jeg give dem

en generel tommelfingerregel jeg har hørt:
de skal spise op på ét minut...

Der er selvfølgelig fisk der spiser langsommere end andre, så reglen skal
tages med et gran salt... men den skulle dække langt de fleste af de gængse
akvariefisk !

det er ret svært at sulte akvariefisk ihjæl, men man kan sagtens fodre dem
til døde !!

--
Mvh Brian Tingholm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-10-05 20:25

bjartur wrote:
> hej jeg har et 54 l akvari med 6 gubbier.2 lidt større fisk og 20 små
> steemfisk hvor meget foder skal jeg give dem har frosne myggelarver og
> tørfoder.
> Bjartur

Normalt ikke mere end de spiser op i løbet af et minut eller to.

En gang om dagen er fint - to gange kan gå an - mere vil være for meget.

Fiskene kan bedre tåle at sulte lidt end at få for meget.

Hvis du tager på ferie en uge eller to, så klarer de sig fint uden foder i
den periode.

Hvis det er røde myggalaver, så skal du passe på ikke at give dem for mange,
da de er ret fedende.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk