Bykort over Næstved i 1965?
Fra : Sven

Dato : 24-10-05 06:34

Hej.
jeg leder efter et bykort over Næstved i perioden mellem 1962 til 1966. Hvor
kan jeg finde et sådan? Nogen med info eller et link?
Et vejkort som der sidder i tlf.bøger vil sagtens kunne bruges.

Sven

Fra : Bodil Madsen

Dato : 24-10-05 07:37

Hvis du ikke får svar her, kunne du prøve at kontakte stadsarkivet i
Næstved. De må kunne finde et kort i deres vejvisere og scanne det til dig.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Keld Vinther

Dato : 24-10-05 15:55

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> Hej.
> jeg leder efter et bykort over Næstved i perioden mellem 1962 til 1966.
> Hvor kan jeg finde et sådan? Nogen med info eller et link?

Prøv evt. også at kontakte Peter Loumann der har en hjemeside om Næstved
kørende: www.huse-i-naestved.dk

Måske han kan hjælpe ?

Mvh Keld Vinther

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-10-05 16:46

Keld Vinther skrev:

>Prøv evt. også at kontakte Peter Loumann der har en hjemeside om Næstved
>kørende: www.huse-i-naestved.dk

>Måske han kan hjælpe ?

Njah - ikke umiddelbart. Nyeste udgave af Trap Danmark er for dette
bind fra midt i 50'erne - altså for tidlig. Jeg har Kraks Bykort 2, 26
Byer på Øerne, men den er fra '78 - altså for sen. Det er 7. udgave,
så der findes sikkert en tidligere der dækker behovet. Mon ikke det
lokale folkebibliotek kan grave den frem fra depotet? Ellers støtter
jeg forslaget om at kontakte lokalarkivet

http://www.aabne-samlinger.dk/arkiver/arkivudskrift.asp?liste=N%E6stved

NestvedArkiv@mail1.stofanet.dk

55 73 65 07
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sven

Dato : 24-10-05 21:59

> http://www.aabne-samlinger.dk/arkiver/arkivudskrift.asp?liste=N%E6stved
>
> NestvedArkiv@mail1.stofanet.dk

Nu har jeg prøvet at emaile dem, så må vi se hvad de svarer. Tak for
hjælpen.

Sven

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 25-10-05 08:36

> Nu har jeg prøvet at emaile dem, så må vi se hvad de svarer. Tak for
> hjælpen.
>
> --
>
> Mvh
> Sven

Jeg har en gammel FDM kortbog fra 1963. Den indeholder bl.a. et bykort over
Næstved, men kortet er ikke særlig detaljeret hvad angår gadenavne. Jeg tror
de fleste gader er vist, men der står kun navne på de vigtigste
"bilfærdelsårer".
Jeg gerne scanne kortet og maile det til dig, hvis du er interesseret i det.

Med venlig hilsen
Svend-Erik Lindberg