Værktøj ala frontpage
Fra : Allan Larsen

Dato : 17-10-05 10:37

Hej

Jeg er total newbie indenfor c++, derfor dette måske dumme spørgsmål.
Findes der et program, i stil med frontpage til hjemmesider, hvor man kan
følge med grafisk.
Eller kan det bare ikke lade sig gøre.

Det gør jo heller ikke noget at det er gratis.

På forhånd tak.

Mvh.
Allan

Fra : roberth+news@ifi.uio~

Dato : 17-10-05 12:36

Allan Larsen <no@mail.dk> wrote:
| Jeg er total newbie indenfor c++, derfor dette måske dumme spørgsmål.

Ingen spørsmål er dumme, men av og til kommer svarene av seg selv når
man leser bøker.

| Findes der et program, i stil med frontpage til hjemmesider, hvor man kan
| følge med grafisk.

Kjenner ikke bedre til frontpage enn at jeg har fått med meg at den ikke
kan lage sider som følger standardene, eventuelt at ingen bruker den til
det.

Hva mener du med å følge med grafisk?

-- Å kunne følge med på hva som skjer når man eksekverer koden? Altså
grafisk debugger, à la ddd <URL: http://www.gnu.org/software/ddd/>?
-- Grafiske hjelpemidler for å holde rede på koden, altså et ide, som
for eksempel KDevelop <URL: http://www.kdevelop.org/> eller eclipse

Noe annet?

| Det gør jo heller ikke noget at det er gratis.

Alle linkene fører til programmer man kan laste ned gratis. Det finnes
også betalprogrammer som gjør samme nytten.
--
Robert Bauck Hamar

Fra : Allan Larsen

Dato : 17-10-05 17:28

Tak for svaret.

Det jeg mente med at følge med grafisk, er at man kan se resultatet med det
samme, istedet for en masse programmering,
hvor der nemt opstår fejl,som man skal fejlfinde på bagefter.

Men jeg tror jeg prøver nogle af dine link, de virker interessante og som
noget stil med det jeg søgte.

Mvh
Allan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-10-05 18:00

"Allan Larsen" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er total newbie indenfor c++, derfor dette måske dumme spørgsmål.
> Findes der et program, i stil med frontpage til hjemmesider, hvor man kan
> følge med grafisk.

Det er nok ikke i stil med Frontpage, men prøv at kigge på
* Microsoft Visual Studio og ASP.NET
* Atozed Intraweb (http://www.atozed.com/intraweb/)
der kan man visuelt putte kontroller på en hjemmeside, og knytte C++ kode
til.

Venlig hilsen

Mogens Hansen