Console vindue fra en dll
Fra : Morten Larsen

Dato : 15-10-05 10:02

Hej Gruppe!

Jeg har skrevet en dll, det er en extension/plugin til andet program.
Programmet arbejder med scripts, men man har ikke mulighed for
at udskrive nogle debug dataer med mindre man smider dataerne i en fil.

Mit spørgsmål er så: Er det muligt at åbne en console og outputte til den
fra en dll ?

//Morten

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-10-05 10:50

Morten Larsen wrote:
> [...]
> at udskrive nogle debug dataer med mindre man smider dataerne i en fil.
>
> Mit spørgsmål er så: Er det muligt at åbne en console og outputte til den

Du burde kunne gøre det med AllocConsole, se f.ex:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;105305

Bemærk at man kun kan have én konsol, så hvis dll'en bliver
kaldt fra en konsol app dur det ikke.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Morten Larsen

Dato : 15-10-05 18:08

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du burde kunne gøre det med AllocConsole, se f.ex:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;105305

Takker og bukker :) var lige det jeg ledte efter..

> Bemærk at man kun kan have én konsol, så hvis dll'en bliver
> kaldt fra en konsol app dur det ikke.

Det er jeg klar over, og der bliver kaldt fra en "GUI" app

//Morten