Få printer op at køre på IHC Net:
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 19:35

Hej med jer,

Jeg håber dette er den korrekte gruppe

Vi har IHC net i huset og ønsker at opsætte vores almindelige printer
således at der kan printes til den fra vores tilsluttede PC'ere.

Hvad skal vi bruge for at dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak.

Bo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-05 21:17

EJSMB wrote:
> [...]
> således at der kan printes til den fra vores tilsluttede PC'ere.
>
> Hvad skal vi bruge for at dette kan lade sig gøre?

IHC benytter mig bekendt bare ethernet, så din printer skal "bare"
kobles på. Hvis den ikke har et indbygget netkort, så find eventuelt en
passende print server blandt disse:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=66&Sort=Wanted&Soegeord=print+server

Husk ikke alle printere kan monteres på sådan en - specielt
multifunktions printere kan have kvaler og vær sikker på hvordan din
printer skal tilkobles boxen - f.eks om det er via et USB kabel eller lign.

Mvh,

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 09:41

> IHC benytter mig bekendt bare ethernet, så din printer skal "bare" kobles
> på. Hvis den ikke har et indbygget netkort, så find eventuelt en passende
> print server blandt disse:

Vores HP laserjet 1220 har IKKE netkort så vi skal købe sådan et. Kan det
med fordel købes brugt?

> http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=66&Sort=Wanted&Soegeord=print+server

Tak for linket

> Husk ikke alle printere kan monteres på sådan en - specielt multifunktions
> printere kan have kvaler

Ok , den kan scanne men det bruger vi næsten aldrig!

>og vær sikker på hvordan din printer skal tilkobles boxen - f.eks om det er
>via et USB kabel eller lign.

OK

Tak for infoen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-10-05 14:45

EJSMB wrote:

> Vores HP laserjet 1220 har IKKE netkort så vi skal købe sådan et. Kan det
> med fordel købes brugt?

Ved ikke lige hvor mange private der sælger den slags, men bare vær
sikker på du får en installations vejledning og eventuel CD med. Og lad
være med at købe et eller andet suspekt mærke som ikke har et support
site i morgen.

Jeg har selv en LaserJet 1100 og en HP JetDirect boks siddende på den.
Det fungerer rigtigt godt.

Mvh,

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 18:55

> [...]
> morgen.
>
> Jeg har selv en LaserJet 1100 og en HP JetDirect boks siddende på den. Det

Hej med dig,

Kender du den her ....................

NetEasy 3-port via USB
USB Hub én bliver til 3 + direkte på nettet via 1 10/100Mbps Internetport
EthernetPort By D-Link
Type DRU-H3ETX

................. og kan den bruges til printserver?

MVH

Bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-10-05 21:13

"EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk> wrote in message

Det

> Hej med dig,
>
> Kender du den her ....................
>
> NetEasy 3-port via USB

Jeg ville pelse grisen og købe en HP - det virker bare.
Evt. køb en brugt i DBA

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-10-05 23:29

Dennis Pedersen wrote:

> Jeg ville pelse grisen og købe en HP - det virker bare.

Enig. HP - så virker det.

Jeg har dog også med held sat en Color Laserjet 3500 (USB port) på en
Linksys PSUS4. Den koster vel omkring det halve af HP's.

Uanset printserver skal man dog ikke forvente at kunne scanne via nettet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 09:56

> Enig. HP - så virker det.

Ok, det vil jeg gøre.

> Uanset printserver skal man dog ikke forvente at kunne scanne via nettet.

Nej, det er også ok.

Tak for hjælpen.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 12:39

> [...]
> med

> Det

> Jeg ville pelse grisen og købe en HP - det virker bare.

Hvad med den her:
Printserver, HP Jet direct 5182-4752, Forbinder alle HP-printere med
netværk, så man kan printe fra flere PCer samtidig uden at skifte kabler.
RJ45 og BNC

MVH
Bo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-10-05 23:15

EJSMB wrote:

> [...]
> EthernetPort By D-Link
> Type DRU-H3ETX
>
> ................ og kan den bruges til printserver?

Jeg kender den ikke specifikt, men jeg vil ligesom Dennis Pedersen
anbefale dig at kigge efter en HP da det er dem jeg i praksis har bedst
erfaring (og mest iøvrigt) med.

Mvh,

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 09:55

> Jeg kender den ikke specifikt, men jeg vil ligesom Dennis Pedersen
> anbefale dig at kigge efter en HP da det er dem jeg i praksis har bedst
> erfaring (og mest iøvrigt) med.

Ok, det vil jeg gøre, tak for hjælpen.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 12:03

> [...]
> med fordel købes brugt?

> Tak for linket

> Ok , den kan scanne men det bruger vi næsten aldrig!

Kan jeg ikke også lave et eller andet hvis printeren er tilsluttet den ene
PC som er på nettet?

Jeg ved at det nok kræver at denne PC er tændt, men det er den også næsten
altid!

MVH

Bo

Fra : CC

Dato : 16-10-05 16:41

"EJSMB" skrev
> [...]
> PC som er på nettet?
>
> Jeg ved at det nok kræver at denne PC er tændt, men det er den også næsten

Du kan dele printeren på den maskine hvor printeren er tilsluttet. Højreklik
på printeren, vælg egenskaber, og fanekortet deling.
Herefter installerer du en netværksprinter på de øvrige maskiner, med
reference til den delte printer.

Alternativt er fx. denne harddisk med RJ45 og USB stik. Så får du en 200 GB
harddisk som stand alone på dit netværk til billeder, film og fx. musik.
Printeren tilsluttes til USB stikket og enheder virker som "printerserver"

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 17:07

> [...]
> Højreklik på printeren, vælg egenskaber, og fanekortet deling.
> Herefter installerer du en netværksprinter på de øvrige maskiner, med

Ok, fedt det virker

> [...]
> GB harddisk som stand alone på dit netværk til billeder, film og fx.
> musik. Printeren tilsluttes til USB stikket og enheder virker som

Det er smart, for vi kan faktisk også godt bruge den fælles disk. Man kan jo
ikke bruge vores stationære PC som fælles disk, vel?

(Vores printer har pt. IKKE USB forbindelse)

På forhånd tak.

Bo

Fra : Preben Bohn

Dato : 16-10-05 22:59

CC wrote:
> [...]
> Printeren tilsluttes til USB stikket og enheder virker som "printerserver"

Bemærk dog at denne slags løsninger ikke altid er særlig hurtige (i det
mindste til filer); så hvis hastighed er et krav så prøv at finde nogle
tests inden køb.

Med venlig hilsen Preben

Fra : CC

Dato : 17-10-05 20:49

"Preben Bohn" skrev i

> Bemærk dog at denne slags løsninger ikke altid er særlig hurtige (i det
> mindste til filer); så hvis hastighed er et krav så prøv at finde nogle
> tests inden køb.

Det falder måske lidt uden for tråden, men ......
-> Preben
Kunne du uddybde dit svar lidt mere, da jeg selv overvejer, at investere i
sådan et "dyr".
Vil det ikke være muligt for 2 - 3 pc-ere, at lytte til musik, hvis musikken
ligger på sådan en HD ?

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 18-10-05 12:03

CC wrote:
> Kunne du uddybde dit svar lidt mere, da jeg selv overvejer, at investere i
> sådan et "dyr".

Jeg har selv prøvet en OvisLink MU-5000FS; den gav en performance på
~1.5 MB/sek, hvor USB-disken jeg brugte normalt giver 15 MB/sek og
nettet ~10 MB/sek. Linksys' NSLU2 skulle efter sigende være noget
hurtigere, se f.eks.
http://www.timhiggins.com/Reviews-155-ProdID-NSLU2-1.php .

> Vil det ikke være muligt for 2 - 3 pc-ere, at lytte til musik, hvis musikken
> ligger på sådan en HD ?

Jeg har ikke prøvet det, men under antagelse af ~128 kbps musik tror jeg
ikke at det giver de store problemer...

Grunden til at jeg droppede den var at jeg ville have brugt den til
daglig backup; her betyder det en hel del om performance er 1.5 MB/sek
eller 15 MB/sek (i mit tilfælde forskellen på ½ time og 5 timer).

Med venlig hilsen Preben

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 19-10-05 09:03

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan et "dyr".
> Vil det ikke være muligt for 2 - 3 pc-ere, at lytte til musik, hvis

Der ligger en del tests på de forskellige tekniske sites bl.a. Toms
Hardware, kig efter NAS servere.

Prøv specifikt at kigge på Synology 101g+

Mvh Sophus