c++ og windows
Fra : Bo C

Dato : 05-10-05 09:05

Hej

Jeg er netop blevet færdigt med at læse en grundbog i C++ på 380 sider
skrevet af Jesse Liverty. Det er en udemærket bog, som har lært mig mange
ting, men jeg mangler stadigvæk at vide bl.a. følgende:

1. Hvordan åbner jeg et windos vindue ?
2. Hvordan fremviser jeg tekst i vinduet ?
3. Hvordan fremviser jeg billedfiler(bl.a. jpg) i vinduet ?

Funktionerne findes vidst nok i windows.h. Hvor finder jeg en god
beskrivelse af windows.h ?

Venlig hilsen
Bo

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-10-05 16:02

"Bo C" <bo_christoffersen@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Funktionerne findes vidst nok i windows.h.

Bl.a..

> Hvor finder jeg en god
> beskrivelse af windows.h ?

Programming Windows, Fitfth Edition
Charles Petzold
ISBN 1-57231-995-X

Men overvej lige om Win32 API er det rigtige at lære i disse tider hvor
Microsoft promoverer .NET i stedet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-10-05 18:31

Bo C wrote:
> [...]
>
> 1. Hvordan åbner jeg et windos vindue ?
> 2. Hvordan fremviser jeg tekst i vinduet ?
> 3. Hvordan fremviser jeg billedfiler(bl.a. jpg) i vinduet ?

Der er en rimelig tutorial til Win32 API'et (windows.h) her:
http://www.winprog.org/tutorial/index.html

Der er også et nogle eksempler på min hjemmeside (se signatur).

Ellers kan man bruge et GUI lib som:
http://smartwin.sourceforge.net/
http://www.wxwidgets.org/
http://www.trolltech.com/

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard