Editor-komponent med highlighting
Fra : Soren Kuula

Dato : 03-10-05 13:35

Hejsa

Jeg er ved at lave et program, som analyserer på noget XML (XSL,
faktisk). Nu er jeg ved at være kommet til at skulle koble en editor på
inputsiden, og efter en del regne-regne på inputtet, at skulle
highlighte steder i input hvor der er fejl (jeg husker på parsepositioner).

Er der nogen der kender en alm. Swing editorkomponent der kan det? Det
skulle helst ikke have noget med HTML at gøre. Eller en
3departskomponent? Jeg har ikke fundet noget indenfor Swing.

MVH
Søren

Fra : Janus

Dato : 03-10-05 16:50

Soren Kuula wrote:
> [...]
> skulle helst ikke have noget med HTML at gøre. Eller en
> 3departskomponent? Jeg har ikke fundet noget indenfor Swing.

Hmm.. hvad med javax.swing.text.JTextComponent.getHighlighter() ?

Vh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Soren Kuula

Dato : 04-10-05 09:39

Janus wrote:
> Hmm.. hvad med javax.swing.text.JTextComponent.getHighlighter() ?

Den prøver jeg ;)

Nu mangler jeg bare en ide til hvordan jeg øffektivt oversætter mine
parsepositioner - ((line, col), (line, col)) til de positionsintervaller
den skal bruge... hmm jeg må vel holde mig eet array over positionen for
hver newline.

MVH
Søren

Fra : Janus

Dato : 04-10-05 16:50

Soren Kuula wrote:

> [...]
> parsepositioner - ((line, col), (line, col)) til de positionsintervaller
> den skal bruge... hmm jeg må vel holde mig eet array over positionen for

KISS, det virker ikke som en funktion, der skal bruges 1 million gange i
træk ;)

Hej fra Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799