Mirakler (helbredelsesvidnesbyrd) + Forbøn~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-09-05 16:18

Non Maskable Interrupt from (HQ) ...
(2005-09-30, CET 13:48:0x-3, delay 0)
4543 news:x0W_e.69310$Fe7.233468@news000.worldonline.dk

Mission Danmark

(Oktober-december 2005)

1. Informationer
2. Helbredelsesvidnesbyrd
3. Plan over 'Forbøn for syge'

1. Informationer

Velkommen i Mission Danmark

Mission Danmark er en evangelisk missionsvirksomhed, der i samarbejde med
folke- og frikirker ønsker at formidle budskabet om Guds kærlighed og
evangeliets forvandlende og helbredende kraft. På alle møder tilbydes
personlig forbøn for alle der har behov og ønsker det.

Informationsbladet

Mission Danmarks informations- og medlemsblad sendes til alle, som ønsker at
modtage det. Bladet kan bestilles på vore møder og på telefon. Afbestillig
kan ske på e-mail: km.p@mail.tele.dk.fjern eller pr. telefon. Ved
afbestilling opgiv venligst nr. fra bagsiden af bladet.

Samtale og forbøn

Jylland / Fyn - 98 34 35 14 - Sjælland - 45 16 11

Du er altid velkommen på telefonen, når du har brug for det. Ønsker du
oplysninger, samtale eller personlig forbøn, så ring gerne til os.

Bidrag og gaver

Mission Danmark modtager ikke offentlig støtte. Vi er derfor helt afhængige
af frivillige gaver og bidrag for at kunne udføre vort arbejde. Gaver og
bidrag til Mission Danmark er fradragsberettigede efter gældende regler.
For nærmere information ring gerne.

OBS! Betaling over Netbank til Mission Danmrk koster kun 1 kr. OBS!

For 1. kr. kan man gennem sin bank sende til giro 437 - 5475 eller til bank
7450 - 1238609. Du kan få vejledning på 70 11 11 77.
Man kan også med sin bank aftale hvor mange gange om året de skal sende.
På denne enkle måde kan du være med til at støtte Mission Danmark. Vi siger
tak for enhver indbetaling - for støtte og forbøn.

Testamentariske gaver

Betænker du Mission Danmark i dit testamente, virker dine midler fortsat,
når du ikke kan selv længere. Vi vejleder gerne.

Mission Danmarks - ledelse og adresse

Hans og Inge Berntsen 98 34 35 14 - Jane Rasmussen 66 16 78 72
Mission Danmark - Rossinisvej 7, 9200 Aalborg S.V.

Hjemmeside: e-mail:
www.missiondanmark.dk berntsen@missiondanmark.dk.fjern

2. Helbredelsesvidnesbyrd

Lam i 13 år - helbredt ved forbøn

For 13 år siden blev jeg påkørt af en spritbilist. Jeg kom på hospitalet og
lå 3 måneder i koma. Da jeg kom til bevidstheden, vågnede jeg op med en
svær lammelse i venstre side. Jeg havde haft en hjerneblødning og fået
afasi og var nu helt uden sprog. Jeg var et år på hospitalet, og derefter
blev jeg dagpatient og var hjemme om dagen, på hospitalet om aftenen, og sov
der om natten. Jeg sad i kørestol i fire år fra 1992 til 1996.

Det har aldrig været mig at tro på mirakler, for jeg synes, det lød for
fantastisk.

En dag sad jeg alene og så TV, så siger Hans Berntsen, man kunne lægge
hånden på det syge sted. Nu da jeg sad helt alene, ingen kunne se mig og
derfor heller ikke grine af mig, så kunne jeg da prøve at lægge hånden på -
herefter kunne jeg begynde at bevæge mine arme og gå nogle få skridt,

Da jeg kom på sygehuset om aftenen, kunne jeg gå 5 skridt, men jeg manglede
balancen og dejsede omkring. Derefter har jeg faktisk tænkt på jer og set
efter jer i 12 år.

Den 1. april 2005 skulle der være et møde i Fårevejle. Jeg ville gå derhen
bare for at se - det var med stor skepsis jeg mødte op på skolen.

Her bad Hans Berntsen for en mand, som havde stor forskel på benene. Jeg
troede ikke det kunne passe - men jeg så benene blev lige lange. "Det var
Sørens," sagde jeg. Derefter spurgte Hans Berntsen: "Hvem er den næste?"
Jeg sprang frem og sagde: "Det er mig." Med en forkrampet og lammet arm og
ben satte jeg mig på stolen. Hans Berntsen tog mig i hånden og bad - jeg
mærkede hvordan mine fingre spredte sig og det forkrampede i hånden
forsvandt. Jeg blev så overrasket og glad, så jeg fløj op af stolen og
råbte: "Så I hvad der skete?"

Hvad med dit ben, siger Hans Berntsen. Ja, det må vi nok også bede for.
Tidligere havde jeg fået indopereret et knæ fra et andet trafikoffer og jeg
mærkede, hvordan knæet vred og vendte sig, det mærkede, som der blev trukket
i nogle tråde. Et stort mirakel skete - lammelsen forsvandt.

Før brugte jeg skinner på hele benet og havde læderskinner på armene - dem
har jeg ikke haft brug for siden. Spasmemedicin har jeg ikke haft brug for
siden - om natten plejer jeg at stå op og tage smertestillende medicin 4-5
gange - det har jeg heller ikke haft brug for, jeg har ikke taget en pille
siden. Nu sover jeg igennem hver nat - og det har jeg ikke kunnet gøre i 13
år.

Dagen efter kørte jeg ud til centeret, hvor jeg har gået til genoptræning.
Da de så mig blev de så forundret og sagde: "Hvordan er det du går" - de har
aldrig set en apopleksiramt der er kommet til at gå helt normalt ...

Jeg har fået det rigtig godt - ingen spasme mere - ingen smerter! Nu ved
jeg, at Gud findes, for ingen mennesker kan gøre det, som jeg har oplevet.
Jeg har slet ikke ord for det, er er sket.

Vi har en have. Nu har jeg været i haven og gravet et stykke ud til
urtehave, som jeg altid har ønsket mig. Det er måske ikke så mærkeligt, at
jeg er øm i kroppen.

Efter dette mirakel er det vist ikke så mærkeligt, at jeg nu er begyndt at
tro på Gud, og jeg vil komme på mødet igen, når I kommer.

I dag arbejder jeg og har fået et skånejob, hvor jeg hjælper ældre og
handicappede ved hjemmeplejen for at aflaste hjemmehjælpere i Nykøbing
Rørvig. Det er et pragtfuld job, og jeg er glad for, at jeg nu kan være med
til at glæde og hjælpe andre mennesker, det er jeg utrolig taknemlig for.

Jeg siger tak til Gud, som greb ind og kom med sin kraft og lægedom. Tak
til Hans Berntsen som formidlede kontakten gennem bønnen til Jesus.

De kærligste hilsener fra Dorrit Hambenberg, Hørve.

Færøerne - nyre helbredt

For 3-4 år siden havde vi besøg af Inge og Hans Berntsen på Østerskolen i
Torshavn. Da jeg havde problemer med højre nyre, tog jeg til mødet og blev
bedt for - i løbet af tre dage var smerterne væk, og jeg har haft det fint
med nyrerne siden.

Kærlig hilsen fra Gudmor Poulsen, Torshavn.

Født med en lam hånd - helbredt ved forbøn

Da jeg blev født i 1931, konstaterede man at venstre hånd var lam. Som
følge deraf kunne min venstre arm heller ikke udvikle sig som den skulle.

Min far var sømand, derfor måtte jeg hjælpe min mor og være farmand, da vi
var alene meget af tiden.

Gennem tiden har jeg haft mange problemer, fordi jeg ikke kunne bruge begge
hænder.

Jeg havde lyst til at blive billedskærer, tegne eller blive møbelsnedker,
men det magtede jeg ikke med én hånd.

Som 16 årig blev jeg bagerkarl, kørte på budcykel, gjorde rent i bageriet,
bagte rugbrød, slæbte 100 kg. tunge sække på min ryg fra loftet og ned ad
trappen. Jeg var glad for at være der og fik en god anbefaling. Derefter
tog jeg kørekort, arbejdede som chauffør og kørte alle slags biler.

I dag nyder jeg min pensionisttilværelse og spiller mundharmonika i en
gruppe som kalder sig "4F". Vi spiller bl.a. i Vejle, når Inge og Hans
Berntsen kommer og holder møder der.

Den 18. marts 2005 bad Hans for min hånd. Jeg tror på bønnens kraft og
lægedom, og jeg forventede at miraklet ville ske.

Det begyndte jeg at fortælle om. Min chef sagde til mig: "Ja, jeg kan se,
at din hånd bliver bedre, bliv ved med det." Fjorten dage efter fungerede
hånden. Sammenvoksningerne i hånden er væk - nu kan jeg sprede fingrene og
bevæge hver finger for sig!

Jesus er den samme i dag, som han altid har været. Jeg har taget det vers
til mig fra Johannes første brev kapitel 1: Vi fortæller jer om ham, som var
til før verden blev skabt, Han den evige udødelige. Vi fortæller om det vi
har hørt, og det vi har set med vore egne øjne, det vi har rørt med vore
hænder, det forkynder vi.

I dag har jeg det så godt og ønsker at tjene min Herre Jesus som siger i
Mattæus 6 vers 33: Søg først Guds rige og hans vilje/retfærdighed, så skal
han sørge for alle jeres menneskelige behov og give jer alt andet i tilgift.

Kærlig hilsen fra Erik Blom, Blåhøj.

Dårlig ryg i 10 år og hæl spore helbredt

For 10 år siden begyndte jeg at få ondt i ryggen. På mit arbejde løftede
jeg tunge møbler og smerterne i ryggen tog til og gik ned i højre ben, som
begyndte at snurre og sove.

Jeg fik en del kiropraktorbehandlinger, som kun hjalp i en kort periode, så
var smerterne der igen.

Nu ville jeg prøve at gå til Inge og Hans Berntsens møder. Efter de har
bedt for mig 4-5 gange - er ryggen nu fuldstændig i orden. Nu kan jeg løfte
og klarer nu det tunge arbejde igen, og det går rigtig fint.

Min hustru har gået med en hæl spore i ½ år og haft stærke smerter i hælen.
Jeg fik hende overtalt til at gå med og blive bedt for - hæl sporen
forsvandt med det samme.

Vi siger tak for forbønnen og tak til Gud for bønnesvaret.

Kærlig hilsen fra Annette og Lars Jensen, Barret.

Helbredt for diskusprolaps

Den aften Pigerne fra Mission Danmark var på Dansk Top Scenen den 6. april
2005, mødte vi Rikke Pedersen, som også sang på scenen, hendes far John
Pedersen var for 6 år siden på et møde i Herning.

Jeg arbejder som slagteriarbejder, og en nat fik jeg forfærdelige smerter i
min ryg mens jeg lå i min seng. Jeg prøvede at stå ud af sengen og kravlede
rundt på gulvet på grund af smerter, jeg fik tilkaldt nattelægen, som gav
mig noget afslappende og beroligende, men jeg kunne ikke rette mit ben ud.

Min læge konstaterede en diskusprolapsudskridning over lænden, og jeg fik et
støttebælte at gå med og var sygemeldt i 1½ måned.

Lægen frarådede mig at arbejde som slagteriarbejder, da det kræver en stærk
ryg. Fysioterapeuten gav mig nogle behandlinger, og jeg skulle lave nogle
øvelser, men det blev aldrig rigtig godt med min ryg.

Da jeg begyndte på arbejdet igen, kom der en brændende, jagende smerte i min
ryg. Det var som om jeg fik en varm stang op i ryggen, og smerterne tog til
og blev værre.

Jeg havde hørt om møderne med Inge og Hans Berntsen. Den aften jeg blev
bedt for, mærkede jeg en forandring med det samme. Det føltes som noget i
ryggen blev trukket ud -jeg blev fri for smerter og har ikke haft smerter
siden!

Da jeg vågnede næste morgen, havde jeg en jublende og glad fornemmelse i
hele kroppen - alt føltes så let og så godt. Jeg stod op uden at tage
støttebæltet på - og jeg har ikke brugt det siden.

Jeg har fortsat mit arbejde som slagteriarbejder og er utrolig glad for den
hjælp, som jeg har fået fra Gud. Denne oplevelse har været med til at
styrke min tro.

Senere har jeg oplevet at få hjælp gennem min tro på andre områder. Derfor
er jeg glad for at fortælle om det her i bladet og på den måde sige tak.

Kærlig hilsen John Pedersen, Ikast.

Helbredt ved bøn

Samme aften ved Dansk Top Scenens arrangement den 6. april 2005 mødte vi
også Conni Hanschild der fortalte følgende herlige vidnesbyrd.

Helbredt for svulst i kirtel og 2 knuder i leveren

Efter et par måneder med smerter gik jeg til lægen for at blive undersøgt.
Han mærkede, at der var noget som ikke skulle være der.

Den 2. januar blev jeg ultralydsskannet, hvor man observerede, at der var en
svulst på 4 cm. i bugspytkirtlen og 2 knuder i leveren på henholdsvis 1 cm.
og 2 cm.

Den dag jeg fik meddelelsen havde Inge og Hans Berntsen et møde i Horsens
den 3. februar 2005. Inge Berntsen bad for mig og jeg mærkede en indre fred
og ro og tryghed, da jeg gik hjem fra mødet.

Den 9. februar fik jeg en kikkertundersøgelse og samtale med lægen som
glædeligt fortalte mig - at knuderne nu var helt væk! der var kun en
betændelsestilstand tilbage.

Inge bad for mig igen, og derefter fik jeg ny kikkertundersøgelse og samtale
den 21. februar. Her fik jeg den fantastiske besked af lægen - at det hele
nu var fint, der var ingen betændelse, der kunne ikke engang tages en prøve,
der var ikke noget at se - alt var væk!

Jeg har fået tabletter med enzymer som skal styrke bugspytkirtlen - ellers
har jeg ikke modtaget nogen form for behandling! Gud har hørt bønnerne og
jeg er inderlig taknemmelig for, at Jesus har helbredt mig.

Kærlig hilsen fra Conni Hauschild, Løsning.

Fik stor sorg løftet af

Sommeren 2004 gik jeg til forbøn hos Inge og bad om hjælp til et konkret
problem - i stedet for mærkede jeg, at en stor sorg, som jeg bar på i mit
hjerte blev løftet af og forsvandt.

Tak Gud, du ved hvad der tjener os bedst. Tak for bønnen.

Med venlig hilsen L. M. A., Brøndby

Ledbånd i armen helbredt

I februar 2004 for jeg for hårdt fat og løftede for meget. Der sprang et
ledbånd i højre arm. Der lød et smæld, så dem der stod ved siden af mig
kunne høre, da det skete.

Efterfølgende fik jeg smerter i armen og lægen ordinerede smertestillende
medicin.

Den 24. september 2004 fik jeg forbøn i Vejle, men smerten gik ikke helt
væk.

Den 16. november 2004 bad Inge Berntsen over telefonen - smerten i armen
forsvandt fuldstændig, og jeg har ikke taget en smertestillende pille siden.

Kærlig hilsen Erling Mejlvang, Vejle.

Troen for helbredelse kommer ved at læse og høre

Tusind tak for mailen og for jeres dejlige blad og forbønnen. Jeg bliver
altid så glad og taknemmelig over at læse beretningerne om hjælp og
helbredelse i jeres blad. Jeg er inderlig taknemmelig og glad for, at jeres
forbøn igen har virket i mit liv. Min ryg - er nu smertefri og helt i
orden.

Frygten i mit liv var det værste - den er nu helt ophørt, og jeg har en
indre fred og styrke til at vælge tvivl, skyldfølelser og bekymringer fra,
ved at lægge alt i Jesu hænder.

Selv om vanskelige relationer til nogle familiemedlemmer endnu ikke er helt
løst og på plads, så har jeg ingen frygt over det mere. Derimod har jeg en
fast og rolig tro på og tillid til, at Guds uendelige kærlighed og
tilgivelse vender alt til det bedste! Endnu engang TAK til jer og til Gud.

Må mit vidnesbyrd bidrage til, at andre får mere tro på Gud og Jesus og på
forbøn. Det har jeg selv fået af at læse de mange beretninger om mennesker,
der har fået hjælp. Beretningerne har rørt mig dybt, og gjort mig meget
taknemlig, da intet åbenbart er for stort eller for småt til at blive hørt
af Gud. Hans kærlighed og nåde favner det hele.

De kærligste hilsener fra Lene Nielsen, Århus.

Knæ helbredt - operaition aflyst

Kære Inge og Hans.

Jeg fik lyst til at skrive og fortælle, at jeg oplevede helbredelse efter
forbøn af Inge til et møde i Dianalund den 21. august 2004.

I 1½år har jeg haft problemer med mit venstre knæ, som var meget hævet. Jeg
kunne ikke gå op og ned af trapper, smerterne var konstante, og jeg havde
meget svært ved at gå, specielt når jeg havde siddet mere end 5 min.

Inge bad, umiddelbart mærkede jeg ikke noget, men indenfor de næste 15 min.
var det som en isklump dannede sig ved knæet og bredte sig, en mærkelig og
forunderlig oplevelse - smerten forsvandt delvis i løbet af den næste ½
time.

Nu kunne jeg køre bilen med strakt ben og uden smerter. Da opdagede jeg,
hvor smertefuldt mit knæ egentlig havde været! Jeg plejer at vågne om
natten på grund af smerter i benet - nu sov jeg natten igennem, uden
problemer. I løbet af det første døgn forsvandt det meste af hævelsen.

Den efterfølgende uge skulle jeg til kikkertundersøgelse og derefter
operation. Jeg ringede til ortopædkirurgen, for at meddele, at det nok ikke
blev aktuelt med operationen. Da ortopædkirurgen havde set på mig og læst i
journalen, havde han ingen forklaring på ændringen i mit knæ.

Man kan tro hvad man vil, sagde lægen, du har måske ikke turde bruge benet
rigtigt, hvortil jeg svarede: Jo, jeg tror på, at det er Gud, der har
helbredt mig!

Den skepsis, som jeg tidligere har haft omkring forbøn, er nu borte, nu har
jeg prøvet det på min egen krop. Det er dejligt, at I følger Guds kald og
bruger jeres liv i Hans tjeneste til glæde og hjælp for andre.

Mange hilsener og Guds velsignelse Anne Elleby Sørensen, Tølløse.

Frankrig - helbredt for dårlig ryg

Jeg havde en dårlig ryg, som jeg ikke kunne bøje, og har fået opereret
plader og skruer ind i ryggen.

Efter Inge Berntsens bøn på mødet i Paris den 22. maj 2005 - kunne jeg bøje
mig ned og satte begge hænder i gulvet!

Tak Jesus fordi du hører bøn.

Marie-Rose

Frankrig - knyst forsvandt - operation aflyst

Jeg havde problemer med en knyst på foden og var sat til operation, for at
få den fjernet. Inge Berntsen bad for mig på mødet den 22. maj 2005 -
knysten forsvandt! Operationen er blevet aflyst, smerten i foden er
forsvundet. Nu går jeg helt normalt og ubesværet.

Jeg takker Gud, som svarede på bønnen og gav mig lægedom. Jeg giver ham
ære.

Pauline

3 år med piskesmæld - helbredt

Sommeren 2002 var vi i Juli måned på vej til Skagen i vores bil. Pludselig
blev vi involveret i et hannonikasammenstød, hvor jeg fik et piskesmæld og
havde voldsomme smerter i nakke og hoved. Det har jeg døjet med i tre år.
Specielt når jeg kom til at lave en forkert bevægelse.

Lægen sagde, at der ikke var noget at gøre ved det, men jeg kunne prøve at
lave nogle øvelser.

Inge Berntsen bad for mig på mødet i Aalborg, den 10 august 2005 - i samme
øjeblik var smerterne væk! Samme aften kom der smerter igen, men jeg ville
holde fast ved - og tro på, at Gud havde helbredt mig.

Næste morgen da jeg stod ud af sengen - var jeg total smertefri! Det går så
godt og jeg har fuld bevægelsesfrihed i nakken og drejer hovedet uden
problemer.

Der har ingen smerter været siden. Jesus har taget alle smerterne og jeg er
helbredt.

Det vil jeg hermed takke Ham for.

Kærlig hilsen fra Dorit Kafton, Aalborg.

Dårlig ryg i 20 år - helbredt

Jeg har ofte en stand på helsemesser, hvor jeg laver burgere, som jeg
sælger.

Inge og Hans Berntsen var inviteret til at holde et møde i en foredragssal
og bede for mennesker.

Hans Berntsen kom hen for at købe en burger. Vi stod og talte sammen, og
han fandt ud af at jeg havde smerter og slitage i ryggen.

Gennem 20 år har jeg haft ondt i ryggen. 10 gange om året, måtte jeg til
kiropraktor, hvor han behandlede og gav mig et knæk i ryggen.

Hans satte mig på en stol og bad for mig - ryggen kom på plads og smerterne
forsvandt med det samme, og der har ikke været noget galt med ryggen siden.

Det er den bedste burger jeg nogensinde har givet ud. Jeg skriver, fordi
jeg vist aldrig fik sagt rigtig tak.

Hermed min tak, selvom den nok skal rettes til et højere sted, til Gud.

Med venlig hilsen Freddy i Rudkøbing

Oplevelser på Israelrejsen 2003 år

I 2003 var jeg med Inge og Hans på rundrejsen i Israel. Vi havde nogle
fantastiske oplevelser og så mange af de steder, som vi læser om i Bibelen,
hvor Jesus underviste og forkyndte om Guds Rige, og helbredte mennesker.
Det er en meget inspirerende tur, som jeg gerne vil anbefale!

Da vi var i Getsemane Have, hvor Jesus bad, før han blev korsfæstet, havde
vi en dejlig andagt og nadver, som Hans Berntsen holdt. Vi sang et par
sange og gik derefter rundt og så på blomsterne og de gamle oliventræer, som
også voksede der på Jesu tid. Her er stille og fredfyldt på en helt speciel
måde, selv om haven ligger lige midt i byen med biler og trafik.

Da vi gik til udgangen af haven, mødte vi en araber. Han gik dårligt, da
han havde været udsat for en ulykke, haft benet brækket og måtte opereres
men operationen var ikke gået godt, og han måtte gå ved en stok.

Hans talte til ham og spurgte, om han skulle bede for ham. Det ville han
gerne, og satte sig på en sten, mens Hans bad for ham - derefter rejste han
sig og gik nogle skridt. Jeg så hans ansigt, og det var tydeligt - at han
undrede sig over, det der var sket, at han nu pludselig kunne gå på benet,
efter bønnen i Jesu navn.

Han efterlod stokken ved muren og gik, han stoppede op, begyndte at stå og
steppe og bøje benet, for at prøve det af. Derefter løb han videre, og nu så
han rigtig glad ud. Jesus havde helbredt hans ben. Han ønsker at åbenbare
sig for alle mennesker. Det var en meget stærk oplevelse for mig!

Mennesker, der ikke har været i Israel, spørger ofte, om vi tør at rejse
der. Jeg vil bare sige: "Vær ikke bange for at rejse til Israel, her er
meget fredeligt, hvor vi færdes." Jeg bor selv på Færøerne vi var seks
herfra, som var med på turen - og når vi kan sige, at der er fredeligt, så
er det fordi, vi har oplevet det, og derfor tør at anbefale turen til alle
andre.

De kærligste hilsener fra Ruth Simonsen, Torshavn.

Brækket arm helbredt - gigt i fingrene helbredt

I 2003 fik jeg bedt for min yngste datter, som havde brækket armen. Lægen på
sygehuset kunne ikke få den på plads. Hans bad for den - Gud greb ind med
lægedom. Lægerne var meget imponerede over det der var sket! Du hjalp mig
med gigtproblemer i fingrene. Nu kan jeg strikke igen, hvilket jeg er meget
lykkelig for.

Mit liv har været meget hårdt, men uden min tro på Gud var jeg bukket under
for længe siden. Jeg takker ham for hans mægtige hjælp.

Mange venlige hilsener fra Ingunn Sofie Lambaa.

3. Plan over 'Forbøn for syge'

Hans & Inge Berntsen - taler på følgende møder med personlig forbøn

Jylland

Aalborg - Pinsekirken, Samsøgade 54 - info. 98 15 34 44
Onsdag 05. okt. kl. 19.00
Onsdag 02. nov. kl. 19.00
Onsdag 07. dec. kl. 19.00

Aarhus - Pinsekirken, Viborgvej 173 - info. 86 15 24 88
Søndag 13. nov. kl. 19.00

Boeslum - Forsamlingshuset, Søkjervej 2 - info. 87 52 18 02
Tirsdag 04. okt. kl. 19.30 - entre 60 kr.

Esbjerg - Pinsekirken, Bjarkesgade 2 - info. 75 12 01 00
Lørdag 12. nov. kl. 14.00

Grindsted - Vestermarkskirken, Tyttebærvej 2 - info. 75 32 42 47
Mandag 14. nov. kl. 19.00

Haderslev - Pinsekirken, Ved Stormklokken 2B - info. 74 53 08 53
Fredag 11. nov. kl. 20.00

Horsens - Pinsekirken, Sverigesvej 29 - info. 75 60 27 47
Torsdag 17. nov. kl. 19.00

Højbjerg - Højbjerg Frikirke, Orionsvej 3 - info. 86 72 24 34
Søndag 20. nov. kl. 15.00

Kolding - Apostolsk Kirke, Lykkegaardsvej 67 - info. 75 50 90 70
Søndag 13. nov. kl. 10.00

Randers - Pinsekirken, Mariagervej 117 - info. 86 42 90 44
Søndag 20. nov. kl. 10.30

Thisted - Pinsekirken, Tilstedvej 20, Tilsted - info. 97 97 11 44
Tirsdag 01. nov. kl. 19.00

Vejle - Pinsekirken, Grejsdalsvej 16 - info. 75 34 53 22
Lørdag 19. nov. kl. 14.00

Viborg - Apostolsk Kirke, Rugvænget 3 - info. 86 67 21 33
Tirsdag 15. nov. kl. 19.00

Sjælland / Møn / Fyn

Borup - Multihallen, Hovedgaden 65 - info. 57 52 17 71
Fredag 04. nov. kl. 19.00

Fredensborg - Frikirken, Jernbanegade 34 - info. 75 52 47 74
Søndag 06. nov. kl. 11.00

Frederiksværk - Frikirken Salem, Havnevej 15 - info. 47 72 54 42
Tirsdag 08. nov. kl. 19.00

Holbæk - Holbæk Frikirke, Vandtårnsvej 1 - info. 59 44 62 23
Torsdag 03. nov. kl. 19.00

Højby - Højbyhallen, Strårrupvej 3 - info. 59 91 04 13
Fredag 30. sept. kl. 19.00

Jyderup - Kristent Center, Solvænget 6 - info. 59 27 26 12
Søndag 02. okt. kl. 10.00

København Kristne Kulturcenter, Drejervej 17 NV - 70 13 45 67
Torsdag 06. okt. kl. 19.00
Lørdag 05. nov. kl. 14.00
Torsdag 08. dec. kl. 19.00

Næstved - Sjølundkirken, Præstøvej 12 - info. 55 75 14 00
Søndag 06. nov. kl. 15.00

Roskilde - Pinsekirken, Lillevangsvej 15 - info. 46 35 40 57
Søndag 02. okt. kl. 14.00

Bed og I skal få.

Gud har givet os mange vidunderlige løfter - i Mattæus evangeliet kap.7 vers
7-12 ser vi hvad Gud lover os hvis vi vil bede og søge ham:

Bed, og I skal få. Søg, og I skal finde. Bank på, og døren vil blive
lukket op for jer. For den, som beder, vil få. Den, der søger, skal finde;
og døren lukkes op for den, som banker på.

Hvis en dreng beder sin far om et stykke brød, får han så i stedet en sten?
Og beder han om en fisk, får han så i stedet en slange? Selvfølgelig ikke!

Men hvis I, som er onde, forstår at give jeres børn gode gaver, skulle så
ikke jeres himmelske Far give gode gaver til dem, som beder ham derom?

Derfor skal I gøre mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-05 21:22

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> [...]
> lå 3 måneder i koma. Da jeg kom til bevidstheden, vågnede jeg op med en
> svær lammelse i venstre side. Jeg havde haft en hjerneblødning og fået
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Uden iøvrigt at dømme konen, vil jeg dog anføre at afasi hænger ubrydeligt
sammen med lammelse af HØJRE side.
IMHO.-Jens

> [...]
>
> Hvad med dit ben, siger Hans Berntsen. Ja, det må vi nok også bede for.
> Tidligere havde jeg fået indopereret et knæ fra et andet trafikoffer
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dettte må hun dog vist have fået galt fat i, da de organer man bruger fra
trafikofre er følgende:
http://www.sygehusviborg.dk/sw1586.asp#dest13
"Hvilke organer kan transplanteres?
Organer fra hjernedøde:
Hjerte

Lunger

Lever

Nyrer

Bugspytkirtel

Hornhinder

Tyndtarm

Hud"
At skulle få en knogle fra et trafikoffer og et knæ, lyder vanvittigt. Jeg
har aldrig hørt om det. har nogen det?
Det plausible ville være at give et kunstigt knæ af plast og stål.
Hvof'?-fordi man ved organtransplantation skal sætte igang med en
invaliderende behandling af imunforsvarsundertrykkende medicin (Jeg har
arbejdet på Seruminstituttet med antistofproduktion i transplantaternes
barndom).

og jeg
> mærkede, hvordan knæet vred og vendte sig, det mærkede, som der blev
> trukket
> i nogle tråde. Et stort mirakel skete - lammelsen forsvandt.
++++++++++
Hvis jeg har ret i det foregående så er denne udtalelse fra kvinden ren
HOAX.

> [...]
> til Hans Berntsen som formidlede kontakten gennem bønnen til Jesus.
>
> De kærligste hilsener fra Dorrit Hambenberg, Hørve.
+++++++++
Kvinden eksisterer på stedet og har endda mobilnummer. Jeg håber iøvrigt at
hun har det godt

KH
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-10-05 10:36

"Lyrik" skrev

[ ... ]
[ ... ]
> Uden iøvrigt at dømme konen, vil jeg dog anføre at afasi hænger ubrydeligt
> sammen med lammelse af HØJRE side.
> IMHO.-Jens

[ ... ]
> [...]
> barndom).

[ ... ]
> Hvis jeg har ret i det foregående så er denne udtalelse fra kvinden ren

[ ... ]
> Kvinden eksisterer på stedet og har endda mobilnummer. Jeg håber iøvrigt
> at hun har det godt

Hej Jens Erik - dejligt at høre dig ...

Øh ... jeg var engang til forbøn hos dem i en Kirke. Jeg fortalte Inge om
min dårlige ryg (en medfødt fejl, dvs. genetisk, Shoyerman), og straks fik
hun den fikse idé, at årsagen til min dårlige ryg var, at mit ene ben var
længere end det andet. Og så skulle der bedes over det.

Okay, tænkte jeg. Lad os bare prøve. Det kan jo ikke skade ...

Jeg blev ikke helbredt, og derfor indsendte jeg straks 3 klagebreve til min
Farmand i Himlen ... nej, det passer ikke (jeg ta'r gas på dig).

Jeg blev ikke helbredt, og det gør ikke noget. Gud bestemmer selv *om* og -
i så fald - *hvordan* Han vil manifestere sig iblandt os ...

Inge og Hans er ikke uddannet læger og forstår derfor ikke intern lægesnak,
og det er for så vidt også bedøvende ligegyldigt, fordi dét, Gud har betroet
dem (helbredelsens nådegave), skal de blot give videre til gavn og glæde for
andre.

Derfor tror jeg også, at Mission Danmark (deres blad hvorfra jeg citerede)
er skrevet úredigeret, og derfor kan der komme indslag fra mennesker, som
udtrykker sig udfra deres *subjektive* synsvinkel.

Og denne kan jo ind i mellem grippe ... øh, glippe ...

-

Grippe (Matt.24,28) ?

Have you been dancing with your wife ? ... You know:

(The eccentric songtext is changed a little bit)

4542 news:hMV_e.69309$Fe7.233466@news000.worldonline.dk

> [...]
> give up ev'rything that he has ...
>
> I think, ET (?) perhaps is ...
>
> 19:25
> - "Præcis (means: exactly)."
>
> I think, ET (?) is thinking about:
>
> "... if a man would give *all* the substance of his house for
> LOVE, who would utterly be contemned ?"
>
> (Ca.8,7b, danish and english version)
>
> Who knows: Perhaps ET gave up *everything* (his "homeland" and family) to
> get his *wife* ?
>
> So ... when a "man" loves a "woman", he can do her no wrong. He'd NEVER
> harm that LOVELY girl, ... and that's *You*, Mankind ...

Play that song for me/us/them ... You know: Drusjki ...

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus,
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4552

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-05 20:31

> Øh ... jeg var engang til forbøn hos dem i en Kirke. Jeg fortalte
> Inge om min dårlige ryg (en medfødt fejl, dvs. genetisk, Shoyerman),

Du mener vel Scheurmann? En Scheurmann er ikke nødvendigvis genetisk
betinget.

> og straks fik hun den fikse idé, at årsagen til min dårlige ryg var,
> at mit ene ben var længere end det andet.

Er det ene ben længere end det andet, kan man sagtens have samme symptomer
som med en Scheurmann.

> Og så skulle der bedes over
> det.

Ja, de er gode, de kristne. De beder over hvad-som-helst, og så går tiden jo
li'ssom med det.

> Okay, tænkte jeg. Lad os bare prøve. Det kan jo ikke skade ...

Og det ved du, fordi...?

> [...]
> lægesnak, og det er for så vidt også bedøvende ligegyldigt, fordi
> dét, Gud har betroet dem (helbredelsens nådegave), skal de blot give

Har Inge og Hans fået manglende lemmer til at vokse ud igen, eller er der
grænser for "helbredelsens nådegave"?

> Derfor tror jeg også, at Mission Danmark (deres blad hvorfra jeg
> citerede) er skrevet úredigeret, og derfor kan der komme indslag fra
> mennesker, som udtrykker sig udfra deres *subjektive* synsvinkel.

Nåeh.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-10-05 15:16

"Jens Bruun" skrev

[ ... ]

> Du mener vel Scheurmann? ...

Ja, jeg er bare ikke så god til at stave ...

> ... En Scheurmann er ikke nødvendigvis genetisk
> betinget.

Det lyder interessant (måske er der så håb for mig) ...

> Er det ene ben længere end det andet, kan man sagtens have samme symptomer
> som med en Scheurmann.

Aha !

> Ja, de er gode, de kristne. De beder over hvad-som-helst, og så går tiden
> jo li'ssom med det.

Und es ist nicht verboten ...

> Og det ved du, fordi...?

Jesus *loves* me ...

> Har Inge og Hans fået manglende lemmer til at vokse ud igen, eller er der
> grænser for "helbredelsens nådegave"?

Nej ... men i min *naivitet* tror jeg på hvad-som-helst.
Se fx. dødeopvækkelser ...
4143 news:su5ce.253$Fe7.4753@news000.worldonline.dk

> Nåeh.

Jens Bruun,

Jeg har forsøgt nogle gange at få dig i tale for at høre *din* bedømmelse:

(please help me this time)

-

7 dage *før* Tsunami-katastrofen, indtraf der en højst besynderlig hændelse:

Newsgroups: dk.politik
Date: Sunday, December 19, 2004 11:53 PM (DK-sommertime 2005)
Subject: Warning to Muslim World no 1 - Cosmic catastrophes (Jakarta,
Indonesia)
3481 news:wMmxd.76414$Vf.3620617@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

TV2 TTV s121 Søn 19 Dec (2004, CET) 21.34.36

Eksplosion menes ar være meteorit

En mægtig eksplosion hørtes over den
indonesiske hovedstad Jakarta søndag,
efter, hvad der menes at have været en
meteorit, var blevet set trækkende en
stribe efter sig hen over himlen.

Der blev slået alarm efter eksplosio-
nen, der kommer netop som landet er i
nært forestående terrorangreb, skriver
Ritzau.

Men astronomer siger, at braget sand-
synligvis skyldes en stor meteorit, som
eksploderede nær jorden

19. dec 08:20 (CET, red.)

=== citat slut ====

En tilfældighed ?

eller ...

Kunne der være tale om et varsel, som vi blot ikke forstod at tyde
(dengang) ?

-

Indenfor videnskab siger man (vist nok), at den mest simple og enkle
forklaring som oftest er den rigtige.

Sandsynligheden for at der var tale om en tilfældighed, er yderst ringe.
Hændelsen var ret usædvanlig. Under kold-krigen kunne dette jo have udløst
en atomkrig!

Vi kan også så godt som udelukke, at Homo sapiens var involveret, fordi man
jo i sagens natur endnu ikke (her på jorden) er i stand til at forudse disse
jordskælv. Og havde man kunnet det, mon ikke man så ville have advaret
menneskene i området.

Tilbage står den teoretiske mulighed, at aliens (Liv-2) "placerede"
meteoret.

På den foranledning besluttede jeg mig for at gøre et eksperiment:

Lørdag aften den 2. april 2005 annoncerer jeg på
news:dk.livssyn.kristendom - med kort varsel - at en yderst interessant
film, Independence Day, nu vises på Dansk TV, se evt. ...
3772 news:EGB3e.109198$Vf.4159064@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget nu er forældet på serveren)

Denne film er tidligere blevet brugt symbolsk, se evt. i arkivet:
Searchstring: 99-02-25.IRA
Letter to Iran feb. 1999
1617 news:DgP0c.102635$jf4.6168631@news000.worldonline.dk

> Code "Independence day, tape-time:
> 1:37:16-1:38:37":

Klokken 22:06 samme aften - præcis da filmen on-line går fra den 3/7 til den
4/7 (vi taler om blot ét minuts præcision) - "overflyves" det østlige
Danmark af et meteor. Se evt. dokumentation ...
3810 news:omx4e.109919$Vf.4166079@news000.worldonline.dk

Mit spørgsmål til dig lyder:

Kunne der - teoretisk set - være *intelligens*
bag disse meteor-hændelser ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4561

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-10-05 16:04

> Det lyder interessant (måske er der så håb for mig) ...

Nope. Desværre. En Scheuermann kan kun blive værre, efterhånden som man
bliver mere slidt. Jeg tager hver sæson, jeg stadig kan spille fodbold, som
en velsignelse - og jeg tror ikke engang på gud.

Er du som mig meget høj?

> Aha !

Jepper. Et indlæg i den ene sko kan gøre underværker. Faktisk tror jeg mere
på skoindlæg, end jeg tror på forbøn.

> Und es ist nicht verboten ...

Nein, es ist doch nicht verboten, aber man merkt das absicht und wird
verstimmt.

> Jesus *loves* me ...

Med fare for at gentage mig selv: Og det ved du, fordi...?

> Nej ... men i min *naivitet* tror jeg på hvad-som-helst.
> Se fx. dødeopvækkelser ...
> 4143 news:su5ce.253$Fe7.4753@news000.worldonline.dk

Jaja. Vis mig bare én person, der har oplevet, at et manglende lem er vokset
ud efter forbøn, og jeg overgiver mig. Vanvittige historier fra det mørke
Afrika kan ikke rigtig bringe mit p*s i kog. Du burde også vide bedre...

> 7 dage *før* Tsunami-katastrofen, indtraf der en højst besynderlig
> hændelse:

Besynderlig i dine øjne.

> En tilfældighed ?

Tja, det vil jeg tro.

> Kunne der være tale om et varsel, som vi blot ikke forstod at tyde
> (dengang) ?

Muligvis, men hvorfor skulle eventuelt intelligent ekstraterrastrielt liv
gøre sig så stor umage for at give varsler, der kan tolkes på alle mulige og
umulige måder? Driver de gæk med os?

> Indenfor videnskab siger man (vist nok), at den mest simple og enkle
> forklaring som oftest er den rigtige.

Occam's Razor.

> Sandsynligheden for at der var tale om en tilfældighed, er yderst
> ringe. Hændelsen var ret usædvanlig. Under kold-krigen kunne dette jo
> have udløst en atomkrig!

Nej, hændelsen var ikke usædvanlig. Kloden er under konstant bombardement
udefra. Det er der en naturlig forklaring på, der ikke nødvendigvis
involverer intelligens.

> [...]
> at forudse disse jordskælv. Og havde man kunnet det, mon ikke man så
> ville have advaret menneskene i området.

Hvorfor bliver du ved med at søge en intelligent forklaring. Selv med en
gudstro må man da kunne acceptere naturens kaotiske og uforudsigelige
opførsel?

> Tilbage står den teoretiske mulighed, at aliens (Liv-2) "placerede"
> meteoret.

Ja. Det er en mulighed. Ganske som der findes én million milliard andre
muligheder. Hvis dit bud er det rigtige - hvad så? Det spiller jo ikke den
store rolle. I hvert fald ikke for dem, der døde.

> Kunne der - teoretisk set - være *intelligens*
> bag disse meteor-hændelser ?

Ja. Sandsynligheden taler ikke for det, men alt er muligt. Jeg bruger bare
ikke så meget energi som dig på at spekulere over netop dén slags "gåder"

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-10-05 19:01

"Jens Bruun" skrev

[ ... file 4561 ... ]

> [...]
> bliver mere slidt. Jeg tager hver sæson, jeg stadig kan spille fodbold,
> som en velsignelse - og jeg tror ikke engang på gud.

182 cm.

> [...]
> verstimmt.

> Med fare for at gentage mig selv: Og det ved du, fordi...?

Øh ... når man, som jeg har vandret sammen med Jesus i mange år, lærer man
jo den anden person at kende; akkurat ligesom i et ægteskab.

Jeg er langtfra blevet respekteret af andre mennesker, men hvad angår Jesus,
kan jeg efter henved 25 år IKKE finde nogen klagepunkter. TVÆRTIMOD ...

Så *erfaringsmæssigt* set er svaret også 'ja' (Jesus *loves* me).

Men det kan for dig, som ikke er troende, være svært at tro på, fordi mit og
andre kristne menneskers udsagn jo er *subjektive*. Det kan være sandheden,
men det behøver ikke nødvendigvis at være sandheden.

Jesu kærlighed skal nok erfares *personligt*, førend ... bla, bla, bla.

> [...]
> Afrika kan ikke rigtig bringe mit p*s i kog. Du burde også vide bedre...

Okay. Lad os be' ...

Kender du nogen som mangler et lem og som gerne vil have forbøn ?

> [...]
>
> Nej, hændelsen var ikke usædvanlig. Kloden er under konstant bombardement
> udefra. Det er der en naturlig forklaring på, der ikke nødvendigvis

Knaldet var "lidt" udover det sædvanlige, men såfremt der ikke indgik mere i
min beretning, vil jeg også tilskrive hændelsen som være en noget pudsig
hændelse, men dog trods alt blot en tilfældighed.

Det er fortsættelsen, der giver stof til eftertanke.

> [...]
> ikke så meget energi som dig på at spekulere over netop dén slags "gåder"

Nå, du overså åbenbart mit fortsættelse.

Altså:

(Meteor-hændelsen den 2. april 2005)

På Anton Norup Sørensen's hjemmeside (ham, der optog billederne af meteoret)
opgiver han *kun* 4 sådanne hændelser på et helt år, skønt han har
web-camera'et tændt hele døgnet året rundt. Se evt.
http://www.astro.ku.dk/~norup/webcam/trig_log.html

Det er altså IKKE noget, som sker særlig ofte.

Hvordan kan det så være, at ildkuglen *netop* lige kommer mens jeg foretager
mit eksperiment, og så oven-i-købet lige når filmen skifter scene til den 4.
juli (unøjagtigheden ligger på *under* ét minut) ?

Det kan altså bare ikke lade sig gøre, ved mindre *nogen* BEVIDST "lod
hændelsen ske".

PS.
Jeg er ikke videnskabsmand, men jeg er dog realist: Jeg tror således IKKE
på, at "moder"-natur kan tænke by itself !!!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4563

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-10-05 11:34

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Uden iøvrigt at dømme konen, vil jeg dog anføre at afasi
hænger ubrydeligt
> sammen med lammelse af HØJRE side.

Det er kun delvist korrekt:

Afatiske sprogforstyrrelser skyldes en kortikal læsion eller
sygdom eller en afbrydelse af de subkortikale baner i
direkte relation til sprogområderne i venstre hemisfære
omkring fissura Sylvii (lateralfuren).

Ved venstresidige hjerneskader (med lammelser i højre side
af kroppen) optræder ofte taleproblemer, afasi.

Ved højresidige hjerneskader (med lammelser i venstre side
af kroppen) optræder der ofte neglekt (manglende bevidsthed
om den syge side).

Men i den akutte fase kan man sagtens få afatiske symptomer,
hvor man fx ikke kan tale selvom man "kun" er lammet i
venstre side.

--
ahw