Anbefalelsesværdig C-compiler
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 30-09-05 12:34

Hej,

Jeg skal lave et lille program til at løbe nogle talrækker igennem. Jeg er
blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den forbindelse
behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

/Kenneth

Fra : Ole Konrad

Dato : 30-09-05 13:25

gcc: http://gcc.gnu.org/

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 30-09-05 18:19

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> Jeg skal lave et lille program til at løbe nogle talrækker igennem. Jeg er
> blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den forbindelse
> behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

Linux: GCC - er uden tivl på din installations CD

Windows: mingw (en GCC til Windows) fra http://www.mingw.org/

Arne

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-09-05 19:38

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> [...]
> blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den forbindelse
> behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

Et par mere:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html
http://www.digitalmars.com/

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-10-05 07:26

> [...]
> blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den
> forbindelse behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

Microsoft: http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/

Leo Havmøller.

Fra : Martin Hvidberg (DMU~

Dato : 03-10-05 08:30

>Jeg skal lave et lille program til at løbe nogle talrækker igennem. Jeg er
>blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den
>forbindelse behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

Jeg bruger den sammen med TextPad, super til små ting over på window$...

http://www.borland.com/downloads/download_cbuilder.html
http://community.borland.com/cgi-bin/surveys/web_download_survey.cgi?sid=33
http://community.borland.com/article/0,1410,20997,00.html

Martin

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 04-10-05 20:02

Tak for svarene, folkens.

Så har jeg lidt at kigge på..

/Kenneth

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-10-05 20:02

On Fri, 30 Sep 2005 13:33:47 +0200, Kenneth Brun Nielsen wrote:

> [...]
>blevet enig med mig selv om at C vil være det bedste valg. I den forbindelse
>behøver jeg blot en (gratis) compiler. Har I nogen forslag?

GCC eller måske OpenWatcom

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If you said what you thought, you'd be speechless.