Nogle der bruger Mac?
Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 29-09-05 10:57

Hep,

Jeg er ved at bygge en Tomcat servlet server til udviklingsformål (i
undervisnings-sammenhæng på et universitet) og overvejer om der er noget
galt i at satse på at køre den på en Mac OS X server.

Den skal køre JDK 1.5 og Tomcat 5.5, så jeg ville lige om nogle af jer
har erfaring med at kombinere disse to med Mac. Jeg plejer selv at bruge
Linux, men der er vel forskel - f.eks. tilbyder Sun ikke download af JDK
til Mac på deres egen hjemmeside m.m.

Lad høre hvilke erfaringer I har gjort jer.

PFT
Kenneth

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-09-05 11:00

Kenneth Ahn Jensen <jakabov@mail.dk> writes:

> [...]
> bruge Linux, men der er vel forskel - f.eks. tilbyder Sun ikke
> download af JDK til Mac på deres egen hjemmeside m.m.

Java følger med OS X, og jeg er ikke sikker på at 1.5 er tilgængelig
endnu.

Jeg har indenfor de sidste par måneder fyret en Tomcat 5.0 op direkte
på en PowerBook med Tiger, så det kører skam.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 29-09-05 19:05

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har indenfor de sidste par måneder fyret en Tomcat 5.0 op direkte
> på en PowerBook med Tiger, så det kører skam.

Jeg aner intet om Tomcat, men i forlængelse af Thorbjørns indlæg kan jeg
da tilføje at Java 1.5 er tilgængelig, men kun til Mac OS X 1.4 (Tiger).
Den skal installeres særskilt; standarden er stadig java 1.4.2. Men
ellers er der vist ingen problemer.

MVh Thomas Bendsen

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-05 19:57

Thomas Bendsen <tbendsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> da tilføje at Java 1.5 er tilgængelig, men kun til Mac OS X 1.4 (Tiger).
> Den skal installeres særskilt; standarden er stadig java 1.4.2. Men

Hvor finder du dog den?
--
Per Erik Rønne

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 29-09-05 20:15

Per Rønne wrote:

> Hvor finder du dog den?

http://www.apple.com/macosx/features/java/
-->
http://www.apple.com/support/downloads/java2se50release1.html

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 30-09-05 13:57

Johnnie Hougaard Nielsen wrote:
> [...]

Fedt nok - min Xserve'r kører 10.3, og hvis det koster en OS opgradering
at få nyeste JDK vil jeg nok hellere bare køre Tomcat på Linux...

\Kenneth