Printe PDF fra java
Fra : Steen

Dato : 28-09-05 20:18

Jeg har brug for at kunne printe en PDF-fil på en udvalgt printer (ikke
default printer) inde fra en java-applikation kørende på en Windows server.
Printeren vælges af applikationen. Da det kører på en server duer det ikke,
at der kommer en printDialog.

Har nogen en idé om hvordan man gør det?

--
/Steen

Fra : Michael Legart

Dato : 28-09-05 21:52

On 2005-09-28, Steen <steen@cutie.dkx> wrote:
> [...]
> at der kommer en printDialog.
>
> Har nogen en idé om hvordan man gør det?

PrintService[] printers = PrinterJob.lookupPrintServices();

giver dig en liste af printere.. Saa skal du bare iterere over den og
vaelge den service, hvor .getName() giver det du oensker.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Steen

Dato : 29-09-05 21:01

"Michael Legart" <ml.news1@code3.dk> skrev i en meddelelse

> PrintService[] printers = PrinterJob.lookupPrintServices();
>
> giver dig en liste af printere.. Saa skal du bare iterere over den og
> vaelge den service, hvor .getName() giver det du oensker.

Det er ikke det, der er problemet.
Problemet er at sende en PDF-fil til printeret fra et javaprogram. En
PDF-fil skal som bekendt igennem Acrobat Reader eller lignende for at kunne
printes. Hvordan gør man det? Findes der et java-api med Acrobat Reader
metoder?

/Steen

Fra : Michael Legart

Dato : 29-09-05 21:38

On 2005-09-29, Steen <steen@cutie.dkx> wrote:

> [...]
> printes. Hvordan gør man det? Findes der et java-api med Acrobat Reader

Prøv at google lidt på det, det ser ud til at man måske kan gøre det med
print API'et med lidt hacks.

Jeg har brugt http://xmlgraphics.apache.org/fop/ til at lave PDF dokumenter
og printe.. men når den printer laves der selvfølgelig ikke en PDF fil først,
så det kan nok ikke bruges.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Brian Steensgaard

Dato : 22-10-05 20:38

Prøv at søge efter jfreereport

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-09-05 22:03

"Steen" <steen@cutie.dkx> writes:

> [...]
> printes. Hvordan gør man det? Findes der et java-api med Acrobat Reader

Ikke så vidt jeg ved, men måske kan du få Adobes "Acrobat Viewer" til
at spille. Det er en JavaBean der leger Acrobat Reader, men den er
ikke helt nemt at finde og bruge.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Frederik Hansen

Dato : 30-09-05 07:05

Steen wrote:
> [...]
> printes. Hvordan gør man det? Findes der et java-api med Acrobat Reader

Mh, der findes i hvert fald dette.. Jeg brugte det dog ikke til at læse
PDF, men FDF'er, men synes at kunne huske at der også være mulighed for
at læse PDF'er..

http://partners.adobe.com/public/developer/acrobat/fdf/topic.html

Venlig hilsen
Frederik