eclipse javadoc subversion ant
Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 25-09-05 11:21

Hey

Jeg har endelig fået en subversionserver up og køre og den snakker nu
fint sammen med eclipse.

Men når jeg vil til at genere javadoc på mit projekt (der er checked out
fra subversion) stiller javadoc sig på bagbenene og jeg kan ikke få lov
at vælge mit projekt i dialogen.

Jeg har læst lidt rundt på nettet og det har tilsyneladende noget at
gøre med de navne filerne har når de er trukket ud af subversion.

Jeg læste mig derefter frem til at man kan benytte ant til an generere
javadoc, og at dette tilsyndeladen skulle kunne omgå problemet.

Jeg har ikke arbejdet med ant før men fik mig dog lavet et lille ant
script der tager en fil og pakker den ned i en jar.

Og nu til spørgsmålet:

Hvorden beder du din antfil om at genere javadoc for alle filerne i
projektet?

hvordan beder du din ant fil om at pakke alle din classfiler ned i en jar?

Kender nogen nogle gode link til eksempler på antfiler med tilhørende
forklaring?

VH Joe

Fra : Soren (News)

Dato : 25-09-05 15:24

Johannes Skov Frandsen <joe@risingtide.dk> writes:

> Hvorden beder du din antfil om at genere javadoc for alle filerne i
> projektet?

Noget ala:

<javadoc sourcepath="src" destdir="javadocs">
<fileset dir="src" includes="**/*.java"/>
</javadoc>

> hvordan beder du din ant fil om at pakke alle din classfiler ned i en jar?

<jar jarfile="my.jar">
<filset dir="build" includes="**/*.class"/>
</jar>

> Kender nogen nogle gode link til eksempler på antfiler med tilhørende
> forklaring?

http://ant.apache.org/manual/using.html#example

Mvh,
Soren