Jbuilder 7 archive builder problem.
Fra : Michael

Dato : 23-09-05 01:59

Hej.

Jeg er stødt på et mystisk problem.

I applikationen skal der indlæses en ini-fil via en FileReader.
Alt går glimrende når jeg køre programmet i JBuilder, men når jeg kompilerer
til en exe-fil vil den ikke indlæse
filen fra c:/fil.ini.

Er der nogen speciel grund til at

File fil=File("c:/fil.ini");

ikke skal virke når man kompilerer til en exe-fil ?

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Poul

Dato : 23-09-05 20:09

> Er der nogen speciel grund til at

> File fil=File("c:/fil.ini");
>
> ikke skal virke når man kompilerer til en exe-fil ?

Jeg ved ikke lige hvorfor det virker i JBuilder,
men jeg plejer at skrive
File fil = new File("c:\\fil.ini");

Poul

Fra : Michael

Dato : 27-09-05 21:26

"Poul" <freebsd@pbnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke lige hvorfor det virker i JBuilder,
> men jeg plejer at skrive
> File fil = new File("c:\\fil.ini");
>

> Poul

Tak for svaret.

Ifølge dokumentationen burde den måde jeg skrev det på være forkert.
Men af en eller anden grund virker det alligevel, hvilket er liiidt
uheldigt...nærmest noget griseri.

Min problem ligger dog i at når jeg bruger Borlands "Native Executable
Builder" binder den exe-filen til Java 1.3.
Og da jeg bruger funktioner fra Java 1.4 som ikke findes i 1.3...og ja...så
går det galt.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 27-09-05 23:04

Michael wrote:
> Og da jeg bruger funktioner fra Java 1.4 som ikke findes i 1.3...og ja...så
> går det galt.

???

De fejl som Poul påpegede omkring manglede "new" (syntaksfejl), og
detaljen omkring at bruge \\ i stedet for / i filnavnet (begge dele
plejer at virke), har ikke noget at gøre med 1.3 eller 1.4.

Så hvad er det for funktioner, du henviser til?
Og hvilket symptomer får du på at det ikke virker?

Fra : Michael

Dato : 28-09-05 00:44

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så hvad er det for funktioner, du henviser til?
> Og hvilket symptomer får du på at det ikke virker?

hov ja...det er rigtig...den missede jeg lige.

Der er problemer med metoden split(String) metoden i klassen String hvis jeg
kompilerer med jdk 1.3.
Eller det vil sige, det jo egentlig ikke er et problem i sig selv da den
først er med i jdk 1.4

Problemet er mere at når jeg har kompileret koden til en exe-fil, afvikles
den på jdk 1.3 selvom jeg har installeret jdk 1.4.

Så det er blot et lille konfigurationsproblem :)

Med venlig hilsen
Michael Weber