Diverse grafiske funktioner
Fra : BS

Dato : 20-09-05 11:30

Hejsa

Skal have tegnet lidt forskelligt simpelt grafik på et LCD display, har det
oppe at køre men kunne godt lige bruge et link til et sted hvor man lige
kunne hente funktioner der feks kan :

- Tegne en firkant
- Tegne fyldt firkant
- Tegne cirkel
- En streg
- Osv osv

Blot for at ikke opfinde den dybe tallerken igen

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-09-05 18:15

BS wrote:
> [...]
> oppe at køre men kunne godt lige bruge et link til et sted hvor man lige

Hvis man starter med at kunne tegne en linie, hvilket
burde være meget let, er firkanter og fyldte firkanter
ikke noget problem. Jeg kan godt lave et eksempel, men
det er næsten for let.

Har din C/C++ kompiler sin og cos og/eller floating point?
Det er letttest at lave cirkler hvis den har.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 20-09-05 19:12

On Tue, 20 Sep 2005 18:29:56 +0800, "BS" <saftkongen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>- En streg
>- Osv osv
>
>Blot for at ikke opfinde den dybe tallerken igen

Hej, her er en link til noget du kan starte med.

http://arnaud.desmons.free.fr/wikini/wakka.php?wiki=GraphicsProgrammingTutorial

Du skal blot implementere din "plot" funktion til LCD'et.

/Thomas

Fra : BS

Dato : 21-09-05 17:00

Takker begge, lavede dog afligevel det meste selv - kom lige igang i ved

Hehe