Compiler tilt eller ?
Fra : N_N

Dato : 14-09-05 08:56

Er det bare mig der ikke er helt med, eller har min compiler en fejl.

Jeg forsøger følgende:

for(x=0; x<=5; x++)

Alt er ok

Så forsøger jeg:

for(x=5; x>=0; x--)

Så får jeg fejl (warning) med at "conditions is always true"

Fjerner jeg "=" virker det ok lige bortset fra at man selvf. skal tilpasse
værdien til det man ønsker at stoppe på.

Kan (må) man ikke bruge ">=" og hvis nej HVORFOR ??
Hvorfor virker det med "<=" ??

Allan

Fra : Ivan Johansen

Dato : 14-09-05 10:12

N_N wrote:
> Så forsøger jeg:
>
> for(x=5; x>=0; x--)
>
> Så får jeg fejl (warning) med at "conditions is always true"

Du skriver ikke hvad x er, men hvis x er unsigned vil den altid være >=0
og løkken vil køre uendeligt. Du kan løse problemet ved at bruge >0
eller lave x signed.

Ivan Johansen

Fra : N

Dato : 14-09-05 20:57

> Du skriver ikke hvad x er, men hvis x er unsigned vil den altid være >=0
> og løkken vil køre uendeligt. Du kan løse problemet ved at bruge >0 eller
> lave x signed.

Den var unsigned. Og jeg havde overhoved ikke spildt det en tanke at
compileren var intelligent

Og det var først da i belyste problemet at jeg selv kunne se det.

Allan

Fra : Peter Kragh

Dato : 14-09-05 10:15

N_N wrote:
> [...]
>
> Fjerner jeg "=" virker det ok lige bortset fra at man selvf. skal tilpasse
> værdien til det man ønsker at stoppe på.

Er x unsigned? Hvis det er tilfældet er x jo altid >= 0.

--
Peter