Hjælp Nitro bil
Fra : Elisabeth Larsen

Dato : 14-09-05 06:33

Min søn har købt en ny bil (kender intet til den) men vi kan ikke starte
den, er her nogen der kan vejlede os.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 14-09-05 07:24

Elisabeth Larsen wrote:
> Min søn har købt en ny bil (kender intet til den) men vi kan ikke starte
> den, er her nogen der kan vejlede os.

Nu gir du jo ikke mange "hints" om hvad for en bil det er.
Jeg kna komme på to muligheder

1. Åben døren dig eller din søn sætter sig ind ved føresædet, tager
selen på, træder koblingen ned, evt. sætter den i frigir, sætter nøglen
i tændingen og derjer.

eller

2. Sætter batterier i og skubber "knappen" over på on

MVH
Kasper

Fra : Per Olsen

Dato : 14-09-05 11:14

Hej Elisabeth

Er det en fjernstyret RC bil med en nitro motor?

Hvis det er, så skal blandings dysen skrues helt ind, og normalt 1½ omgang
ud, så trækker i i startsnoren et par gange indtil den får nitro frem (så
bliver den hård at trække) men træk ikke for meget i snoren så drukner i den
bare.
Åben ca halvt for gasspjældet
Så sætter i glødestrøm på motoren, så skulle i gerne kunne få den igang, giv
den lidt gas så den bliver ved med at gå.
Så er det "bare" at stille blandings skruen til den går fint, men det kan
være svært hvis det er første gang.
En god tommelfinger regl, lad motoren køre lidt fed den første uge så den
bliver kørt til, mange glemmer det og har derfor kun glæde af kørtøjet i et
part måneder så er den slidt op.
Jeg har selv haft min RC bil i 6 år og den køre som en drøm stadig.

Stadig problemer så er du velkommen til at skrive tilbage, og skulle du bo i
det norlige jylland, nærmere betegnet støvring så kan vi godt finde ud af
noget, man er vel til for at hjælpe hinanden

Mvh Per Olsen

perjmolsen@hotmail.com

Fra : Morten Graabeck Jens~

Dato : 21-09-05 17:43