Kasteration af jagthund
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 20:55

Hej,

Jeg har fået kastereret min hund i dag, og spekulerede nu på om der er nogen
herinde der har kastereret deres jagthund, og om de har oplevet nogle
forskelle i jagtlyst?

Hilsen Camilla

Fra : Larsen

Dato : 14-09-05 07:41

Hej,

Jeg kastrerede min lab da han var godt et år gammel, da han desværre var
"super sexet".

Jeg har klart oplevet en ændring i jagtlyst. Nu kan han koncentrere sig om
at gå på jagt efter vildt og ikke efter tæver.
Jeg har kun positive jagtoplevelser efter kastrationen, så det er det hele
værd.

Dog skal man lige huske på faldet i stofskiftet på ca. 20%. Fodermængden
skal falde tilsvarende.

/John