Fra Borland 6 -> 5
Fra : Rasmus

Dato : 12-09-05 17:44

Hi

Jeg har skrevet et mindre program i BCB6 Personal Edition. Pga. af den
stramme licens, kan jeg ikke udgive mit program kommercielt. Jeg kan
enten opgradere til professional edition eller som nogen har rådet mig
til, bruge BCB5 Standard Edtion (da licensen der skulle være mindre
strict, og langt billigere end v6 pro). Jeg har ikke været i stand til
at finde nogen informationer om det på Borlands hjemmeside, derfor
spørger jeg her.
1. Kan jeg med BCB5 std. licensen sælge et mindre program kommercielt?
Hvad er betingelserne?
2. Kan man nemt konvertere et BCB6 program til BCB5? Der er kun brugt
standard komponenter i programmet.
3. Hvor kan man købe BCB5? Har ikke været i stand til at finde nogle
danske forhandlere.

På forhånd tak!

Mvh. Rasmus S.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-09-05 19:12

Rasmus wrote:
> [...]
> strict, og langt billigere end v6 pro). Jeg har ikke været i stand til
> at finde nogen informationer om det på Borlands hjemmeside, derfor

Bruger dit program BCB specifikke features, så som VCL?

> 1. Kan jeg med BCB5 std. licensen sælge et mindre program kommercielt?
> Hvad er betingelserne?

Jeg tvivler på at der er forskel på licencen.

> 2. Kan man nemt konvertere et BCB6 program til BCB5? Der er kun brugt
> standard komponenter i programmet.

Ja.

> 3. Hvor kan man købe BCB5? Har ikke været i stand til at finde nogle
> danske forhandlere.

Jeg tror ikke den kan købes

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-09-05 21:06

On Mon, 12 Sep 2005 20:12:21 +0200, Bertel Brander wrote:

> Bruger dit program BCB specifikke features, så som VCL?

Benytter BCB6 ikke CLX i stedet for VCL, eller er det BuilderX?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-09-05 21:15

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> wrote in message

> Benytter BCB6 ikke CLX i stedet for VCL,

Både CLX og VCL.

> eller er det BuilderX?

Den har ikke nogen GUI designer eller bibliotek svarende til VCL eller CLX.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-09-05 21:43

On Mon, 12 Sep 2005 22:15:05 +0200, Mogens Hansen wrote:

> Både CLX og VCL.

Så må vi håbe, Rasmus ikke har benyttet CLX
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-09-05 23:49

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> wrote in message

[8<8<8<]
> Så må vi håbe, Rasmus ikke har benyttet CLX

Ja, det er der vist mange grunde til at håbe

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 12-09-05 20:53

Rasmus wrote:
> 1. Kan jeg med BCB5 std. licensen sælge et mindre program kommercielt?
> Hvad er betingelserne?

Det lyder meget sandsynligt, men hvis du vil være helt sikker må du
hellere spørge Borland. Du kan eventuelt spørge på deres nyhedsgruppe
(nntp://newsgroups.borland.com/borland.public.cppbuilder.non-technical).
Måske har nogen der licensen liggende.

> 2. Kan man nemt konvertere et BCB6 program til BCB5? Der er kun brugt
> standard komponenter i programmet.

Hvis du ikke har brugt nogen af de få komponenter eller funktioner som
kun findes i BCB6 burde der ikke være noget problem.

> 3. Hvor kan man købe BCB5? Har ikke været i stand til at finde nogle
> danske forhandlere.

Jeg tvivler på at du kan købe den hos nogen forretning. Men du kan måske
finde den brugt hos QXL eller Ebay.

Ivan Johansen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 12-09-05 21:02

Ivan Johansen wrote:
> Du kan eventuelt spørge på deres nyhedsgruppe
> (nntp://newsgroups.borland.com/borland.public.cppbuilder.non-technical).

Du kan også prøve at søge på Google. Jeg fandt f.eks. lige følgende:
http://makeashorterlink.com/?E100249CB

Ivan Johansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-09-05 18:15

Rasmus <fsim@ofir.dk> skrev 2005-09-12:
> 1. Kan jeg med BCB5 std. licensen sælge et mindre program kommercielt?
> Hvad er betingelserne?

Såvidt jeg husker er der ingne licens begrændsninger på hvad du kan
distribuere med standard. Dog får du ikke den fulde komponent pallete.

> 2. Kan man nemt konvertere et BCB6 program til BCB5? Der er kun brugt
> standard komponenter i programmet.

Tjaa hvis komponeneterne du har brugt er i 5 vil du sansynligtvis kunne
oprette et nyt "projekt" og adde source filner til det nye projekt
manuelt.

> 3. Hvor kan man købe BCB5? Har ikke været i stand til at finde nogle
> danske forhandlere.

Du kan nok kun få den brugt. Den er ret gammel.

Martin
med mindre andet er angivet.