Cisco pix
Fra : KH

Dato : 12-09-05 11:37

Hej.

Jeg har et problem med en cisco pix router og ved ikke helt hvor jeg skal
henvende mig. Jeg har prøvet Cisco's online support, men der kan jeg så ikke
finde noget, da den support de giver er baseret på en comando promt, og så
avanseret er jeg ikke (endnu). Jeg bruger nemlig interfacet PDM.
Nå ! til problemet. Jeg prøver at åbne et par port. Port 80 og et par andre
køre fint, men under Translation Rules har jeg lave en "rule" til port 21.
som i edit mode er identisk til "rule" for port 80
Jeg lægger mærke til at i tabben Translation Rules under Address for port 80
står:

server193.168.1.3
port: 80/tcp

mens der for port 21 står:
193.168.1.3
port: 80/tcp

Alså ikke nogen "server" foran IP'en. Er der nogen her som kan sige mig hvad
jeg mangler ?

Tak på forhond
KH

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 13-09-05 14:26

"KH" <spam@me.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et problem med en cisco pix router og ved ikke helt hvor jeg skal
> henvende mig.

Hej!
Den rigtige gruppe er dk.edb.netvaerk Der vil du nok kunne få bedst hjælp
inde.

> Jeg har prøvet Cisco's online support, men der kan jeg så ikke finde
> noget, da den support de giver er baseret på en comando promt, og så
> avanseret er jeg ikke (endnu). Jeg bruger nemlig interfacet PDM.

Det vil nok hjælpe hvis du kunne poste hele konfigurationen, eller i hvert
fald dine access lists, og så dine ip-adresser på interfaceene

> [...]
> port 21. som i edit mode er identisk til "rule" for port 80
> Jeg lægger mærke til at i tabben Translation Rules under Address for port

Aner det ikke du... hvis du postede alle dine accesslists kunne jeg nok
hjælpe. Har selv en pix stående, men konfigurerer altid via telnet, og har
aldrig prøvet PDM
Men prøv som sagt at skrive i dk.edb.netvaerk

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : KH

Dato : 14-09-05 12:14

Hej Peter.

Jeg har løst mit problem. Ja .. jeg burde se lidt mere på telnet, men det
lyder lidt spooky, kender du måske en simpel starter-guide for cisco?
Nå men tak for dit svar, og jeg henvender mig til dk.edb.netvaerk en anden
gang.

KH