Lerdueskydning og jagttegn...
Fra : Peter

Dato : 08-09-05 17:38

Har lidt samme problem som Jesper men har dog skudt i flere år men nu er det
blevet længere mellem turene og nu lyder mit spørgsmål så... er det
nødvendig at være medlem af jægerforbundet ( det at få jagtbladet ) for at
kunne beholde sin våben tilladelse eller så bare nøjes med at være medlem i
den forening hvor jeg skyder???

Mange tak

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 08-09-05 22:03

Hej peter.
man skal ikke være medlem af jægerforbundet for at have våben tilladelse,
bare man betaler sit jagttegn (ellers må man jo ikke trasnpoter og bruge sit
våben, kun opbevare så længe man er jagttegns berettiget), men husk lige at
du jo nok længer er forsikkeret, da forsikringen ved jagttegn kun gælder ved
jagt. jeg ved at man SKAL være minum ansvarsforsikkret på den skydebane jeg
går ved(østjysk flugtskydnings center).

Med Venlig hilsen
Nikolaj

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 09-09-05 10:23

"Nikolaj Larsen" <nl@-a-d.sletdette.dk> wrote in
news:4320a630$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in dk.fritid.jagt:

> [...]
> forsikringen ved jagttegn kun gælder ved jagt. jeg ved at man SKAL være
> minum ansvarsforsikkret på den skydebane jeg går ved(østjysk

Du behøver ikke være medlem af jægerforbundet.
Hvis den forening der driver skydebanen er en jagtforening, er du typisk
medlem af jægerforbundet gennem denne, og betaler som sådan ikke ekstra for
dette medlemskab. Hvis det er en selvstændig flugtskydningsforening el.
lignende, behøver du som sagt ikke være medlem af jægerforbundet ved siden
af.

/Søren Hjelholt