Lerdueskydning og jagttegn....
Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 05-09-05 10:55

Hej NG

Jeg har efterhånden prøvet at skyde lerduer en halv snes gange og kunne godt
tænke mig at gøre det på et noget mere fast plan.

Hvordan kommer jeg igang og får mit eget våben ?

Skal jeg ta' jagttegn eller ?
Jeg har hørt noget om at man kan få en våbentilladelse kun til lerduskydning
men er det tilknyttet én bestemt klub eller hvorledes ?
Hvad synes i er bedst ?

Mvh Jesper

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 05-09-05 11:26

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote in
news:431c15f3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk in dk.fritid.jagt:

> [...]
> Jeg har hørt noget om at man kan få en våbentilladelse kun til
> lerduskydning men er det tilknyttet én bestemt klub eller hvorledes ?

Du skal ikke nødvendigvis have et jagttegn.
Hvis du er medlem af en klub, kan du få en våbenpåtergning, som gør at du
kan købe dit eget våben.
Hvis du kun vil skyde lerduer, er der ingen grund til at du tager et
jagttegn, der skal trods alt studeres lidt for at få det.
Men jeg vil selvfølgelig anbefale at du tager et jagttegn, og kommer ud i
naturen og bruger dine skydefærdigheder også.

/Søren Hjelholt

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 05-09-05 14:51

Hej!

kik på www.skytteunion.dk der kan du finde adresser til en flugtskydnings
klub i dit område, så kan du evt. snakke med dem om hvor let/svært det er at
få en våbnepåtegning, jeg syndes at have hørt at det skulle være svært i
Horsens hvor jeg bor, men det er kun noget jeg har hørt med et halvt øre.

Men hvis jeg var dig, vil jeg halt klart overveje at taget jagttegne, det
giver adgang til masser af gode oplevelser. og det tager jo "kun" 4 måndener
på aftenskole. og stoffet er ikke så galt igen, bare man interesser sig for
det, så er det faktisk meget spændende. (syndes jeg)

Med venlig hilsen

Nikolaj