Grov uregelmæssighed ved eksamen
Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 31-08-05 00:38

"Kim2000" skrev ...
»Hun har trukket et spørgsmål, der lyder noget i stil med "med
udgangspunkt i tekst det og det og tekst det fra den og den bog, det
fortæl da om....." Derudover skulle der fortælles om montesque´s 3
deling af magten og Roussous politiske idealer.«

Din stavning er ikke rigtig god. Navnene skrives:

Charles Louis de Secondat, Baron de la Brede et de Montesquieu
Jean Jacques Rousseau

Bent

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 31-08-05 08:04

kongaead@my-deja.com skrev:
> [...]
>
> Din stavning er ikke rigtig god. Navnene skrives:
>
> Charles Louis de Secondat, Baron de la Brede et de Montesquieu

Meget interessant, men på trods af at dette er en nyhedsgruppe, hvor
korrigeringer forekommer naturligt (fra lærernes side), er dette også en
del af Usenet, hvor én af spillereglerne er (citeret fra
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html):

"Man må ikke glemme, at folk på Usenet er meget forskellige. Vi har
forskellig uddannelse, alder, erfaring og baggrund - og der skal helst
være plads til os alle. Uanset om vi er gode til at stave og udtrykke os
på skrift eller ej. Og uanset hvor længe vi har været på Usenet. Derfor
er overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i debatterne, hvis
alle skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad at kommentere
sdavefegl."

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 02-09-05 05:51

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> er overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer
> i debatterne, hvis alle skal høres, forstås og

Undskyld, jeg glemte, at denne gruppe var en skolelærergruppe, hvorfor
man ikke må stille for høje krav.

Bent

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 02-09-05 09:57

kongaead@my-deja.com skrev:

> Undskyld, jeg glemte, at denne gruppe var en skolelærergruppe, hvorfor
> man ikke må stille for høje krav.
>
> Bent

Dette var ikke regler specifikt for denne gruppe, men regler, der gælder
for alle nyhedsgrupper under Usenet. Alle steder i samfundet findes
forskellige regler for omgangstone og adfærd, hvor reglerne for Usenet
generelt kan findes hos http://www.usenet.dk/netikette/.

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : Kim2000

Dato : 02-09-05 13:39

> [...]
> gælder for alle nyhedsgrupper under Usenet. Alle steder i samfundet
> findes forskellige regler for omgangstone og adfærd, hvor reglerne for

Bent er det ikke ham det sædvanlige tågehoved, der kun er herinde for at
udspy sine giftigheder? Ham ville jeg bare tie ihjel, hvis jeg var dig.

mvh
Kim

--
www.damat.dk kan du hente Samfundet omkring os gratis.
Din Computer er et online computerblad, som kan hentes 6 gange om året -

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 02-09-05 15:02

Kim2000 skrev:

> Bent er det ikke ham det sædvanlige tågehoved, der kun er herinde for at
> udspy sine giftigheder? Ham ville jeg bare tie ihjel, hvis jeg var dig.
>
> mvh
> Kim

I så fald er der endnu mere grund til at gøre opmærksom på, at der også
findes spilleregler indenfor Usenet. I mange klasselokaler i folkeskolen
hænger der heldigvis en liste med regler, hvor eleverne selv har haft en
afgørende rolle i konstruktionen af disse regler. - Som lærer kan dette
være et særdeles nyttigt redskab, og tilsvarende er reglerne for Usenet
særdeles nyttige i opnåelsen af en god konstruktiv diskussion.

Men jeg følger alligevel dit råd fremover i denne tråd...

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 09-09-05 19:52

Kim2000 wrote:

> Bent er det ikke ham det sædvanlige tågehoved, der kun er herinde for at
> udspy sine giftigheder? Ham ville jeg bare tie ihjel, hvis jeg var dig.

Det er i hvert fald ham, der gør dig den tjeneste at fortælle dig, at
hvis I vil kalge over eksamen, skal i stave filosoffernes navne rigtigt
i klagen. Ellers bliver I til grin.

Bent