Rævegrav?
Fra : jce

Dato : 30-08-05 10:16

Er der nogle der ved hvor man kan købe elementer til en rævegrav på
Sydsjælland. Jeg kan ikke rigtig finde noget på google.

Fra : Farum 9300

Dato : 30-08-05 11:50

Nummer 1 på google.........

http://www.astrup-cement.dk/raeveroer.htm

Torben Farum 9300 Sæby

Fra : Arnold Hansen

Dato : 30-08-05 14:36

Det kan godt være der findes noget fint og specialfremstillet, til en masse
penge.
Her i Jylland plejer vi at finde nogle rør og ringe hos en cementstøber.
Ræven er tilsyneladende godt tilfreds.

Mål og opbygning findes i en masse jagtbøger.

God fornøjelse Hilæsen Arnold

Fra : jce

Dato : 30-08-05 20:15

> [...]
> Ræven er tilsyneladende godt tilfreds.
>
> Mål og opbygning findes i en masse jagtbøger.

Det er også det jeg lede efter... Kan alm kloark-elementer bruges, eller
hvordan?

Fra : Arnold Hansen

Dato : 31-08-05 20:46

Ja - jeg ved et par steder hvor almindelige kloarkrør bliver brugt.
De skal holde visse mål i indvendig diameter, kedlen er en brøndring med
dæksel over, så man kan gøre rent ( Og hente sin hund )

Kik i gamle jagtbøger og få de rigtige mål.

Knæk og bræk

Fra : Kennel Klitgaard V. ~

Dato : 31-08-05 18:00

Hej
Hvis du ikke kan finde nogle steder på sydsjælland, er du velkommen til at
kontakte os. Mvh. Dinne Elgaard Pedersen. www.den-tyske-jagtterrier.dk

Fra : jce

Dato : 31-08-05 21:33

tak for de gode indlæg.. Har hørt at hvis man bruger runde rør, så er
chancen for at grævlinge går i den større... er der nogle der har hørt dette
før, og er der noget om det? For det er vi bestemt ikke interesseret i...
Jeg ønsker alle Duejagere knæk og bræk i morgen, jeg har også sat skjulet op
i dag, og håber på lidt Action
Vh Jens

"
Kennel Klitgaard V. Dinne & Bent Elgaaard Pedersen" <dinneep@privat.dk>

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 04-09-05 23:10

Hej

Plastrør kan også fint bruges hvis du kan skaffe nogle billigt,
jeg har set adskillige i brug med godt resultat.

MVH Svend Erik

Fra : sgpe@ar.stam.dk

Dato : 04-09-05 14:30

Arnold Hansen skrev:

> [...]
> penge.
> Her i Jylland plejer vi at finde nogle rør og ringe hos en cementstøber.

Det har jeg også prøvet. Det var dyrere!!