Haretosset
Fra : henning

Dato : 26-08-05 21:12

Hvad er fremgangsmåden til at afvende en Kl. Munsterland tæve på 15 mdr. med
at rende efter hare? hun er utrolig lydig på alle måder, men der slår
hjernen fra og jeg ser hende først når hun er blevet træt. Alle forslag og
meninger er velkomne. Anders

Fra : driver

Dato : 27-08-05 09:35

"henning" <vesterby@os.dk> wrote in message
> [...]
> hjernen fra og jeg ser hende først når hun er blevet træt. Alle forslag og
Se dette link:
http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3517&sid=630b085e72b6265758c85d8fe970334f

mvh
driver

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 28-08-05 12:58

Jeg brugte en 50 mtere line til min FT Springer .... så snart han lettede en
hare fløjtede jeg ham dæk, og når han ikke reagerede stoppede jeg ham i
linen, og gik ud og fylttede ham tilbage til stedet hvor han skulle "dæk" i
første omgang -..

Dette hjalp for mig.,

Fra : festus

Dato : 21-09-05 22:45

der findes en effektiv måde og det er at købe et strømhalsbånd om det så er
lovligt eller ej det er så noget andet men det virker og man slipper for at
skulle skælde sin hund ud konstant.
Gør den først stoplydig og brug så halsbåndet når den løber efter noget den
ikke skal fløjt den stop højst 2 gange og stopper den ikke brug halsbåndet
men husk brug det højst 2 gange om ugen (hvis det er nødvendigt ) Det er
effektivt og i mine øjn mere humant end og gå og råbe og skælde på en hund i
tide og utide og hvis man syntes det er synd at opdrage sin jagthund på den
konsekvente måde hvis det er nødvendigt så skulle man måske købe sig en
skødehund istedet for den kan jo også sagtens gå med på jagt .... Tænk også
på det vildt den stresser når den løber en tur sognet rundt..
Hilsen FESTUS

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 22-09-05 13:33

hmmm..

så er der lagt op til debat ...

Jeg ved faktisk ikke hvad der er mest rigtigt!

Fra : Clas Lau

Dato : 23-09-05 20:45

Det er naturligvis MINDST rigtigt at bruge strømhalsbånd. Det er ulovligt og
det er der en grund til.

-Clas-