Brug af Norton Ghost ?
Fra : t-t-one

Dato : 25-08-05 18:12

Hej Gruppe

Håber denne Request havner i den rigtige gruppe, ellers må i have mig
undskyldt, og måske pege mig i den rigtige retning :)

Det drejer sig om følgende.

Jeg er EDB ansvarlig på en skole. Vi har lige fået 16 nye bærbare computere.

Jeg er så ved at lave "Den perfekte maskine" med alle programmer og
brugerkonti o.s.v.
og ønsker at gøre det så nemt som muligt at smide det samme på de andre 15
maskiner (Både brugerkonti og indstillinger)

Fra ny er alle født med IBM brugerflade + XP.
Er det nemmeste at lave en ghost cd og smide i hver maskine ?
Eller skal man koble "Den perfekte maskine" på som "Server" også ghoste den
fra maskinen ?

I begge Cases ? Hvordan gør man det og er det lige til ?

Hilsen en der aldrig har brugt Ghost program før ?

Håber på lidt hjælp.
På forhånd tak.

Hilsen
t-t-one

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 25-08-05 18:48

t-t-one skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> den fra maskinen ?
>
> I begge Cases ? Hvordan gør man det og er det lige til ?

[Snap]

Hej

Du er ikke færdig når du har lavet din perfekte maskine.

Når den er helt færdig med at installere, lukker du maskinen med sysprep.
Ellers vil du få 16 maskiner med samme Navn og SID - Og det ønsker du
absolut ikke i et netværk/domæne.

Når du har kørt sysprep, er du klar til at ghoste. - Dog anbefaler jeg du
laver en ini fil med alle standard oplysninger ellers skal du taste dem ind
16 gange, men det styrer du jo selv. (dette er i forb. med sysprep)

Så har jeg et 2½" - 3½" HDD converter og så tager jeg disken ud af den
perfekte maskine og ghoster den over på min image disk. Her klipper jeg så
mit image i stykker så hver del fylder ca. 4,5 Gb (Ghost kan dette med at
dele imaget op).

Jeg har så i mellemtiden lavet en boot diskette med drivere ril DVD drevet.
Denne boot diskette starter til sidst ghost op og starter installationen.
(skal bare nogle få parametre efter ghost)

Bootdisketten bruger jeg så til at lave en bootbar DVD og jeg lægger så min
ghost fil ned på samme DVD og vupti du har din egen reetablerings DVD.

Denne kan du så køre hver gang du har brug for det.

Alternativt kan du ghoste fra Disk til Disk. Hvis du ikke vil lave en
reetablerings DVD.

Eller lave en bootdisk med netværksdrivere og så ghoste op på et
netværksdrev, mulighederne er uendelige.

Håber dette var noget input du kunne bruge.

For øvrigt ville dk.edb.system.ms-windows nok være et bedre forum

Mvh.
Niels

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 25-08-05 18:57

"Niels C. Grønlund (2500 Valby)" skrev i en meddelelse

blablabla.

Husk

Root:\Documents and Settings\Default User

Dette er nøglen til dine opsætninger når du ændrer SID.

Det er ikke nemt første gang at lave det du vil, det tager tid.

Mvh.
Niels

Fra : Martin

Dato : 03-09-05 10:35

> [...]
>
> Når den er helt færdig med at installere, lukker du maskinen med sysprep.
> Ellers vil du få 16 maskiner med samme Navn og SID - Og det ønsker du

Samme SID på flere maskiner er kun et problem på et hjemmenet uden AD/DNS...

/Martin

Fra : lhs

Dato : 25-08-05 20:41

Hej

Et evt. suplement eller alternativ er deep freeze jeg ved at mange skoler i
mit områder (odense kommune) bruger med rimeligt succes:
http://www.faronics.com/index.asp

Lars HS