EnableWindow
Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-08-05 13:51

Jeg vil gerne bruge EnableWindow til at disable et vindue, men den kræver et
handle til vinduet. Findes der ikke en funktion som ud fra en
child-identifier giver et handle? (Jeg har nemlig id'et).

Jacob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-08-05 15:41

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne bruge EnableWindow til at disable et vindue, men den kræver
> et handle til vinduet. Findes der ikke en funktion som ud fra en
> child-identifier giver et handle? (Jeg har nemlig id'et).

Du kan bruge
GetDlgItem

Funktionerne
EnumChildWindows
SendDlgItemMessage
er måske også nyttige i det nabolag.

Generelt kan bogen
Programming Windows, Fitfth Edition
Charles Petzold
ISBN 1-57231-995-x
anbefales, hvis man ønsker at lære de fundamentale ting omkring Win32 API.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-08-05 17:49