Hvad er det her for en fætter...
Fra : Morten Mortensen

Dato : 17-08-05 10:32

Da jeg fornylig er begyndt at fotografere og derved er begyndt at tage
billeder af fugle vil jeg gerne høre, hvad det her er for en fætter. Det er
godt nok lidt uskarpt men jeg tror nu det er godt nok til at fortælle mig
hvilken fugl det er.

http://www.debedste.dk/fugle/fugl.jpg

For det er s.. træls ikke at vide hvad det er for nogle fugle man får taget
billeder af og da jeg aldrig sådan rigtigt har sat mig ind i de forskellige
fugle må jeg jo søge lidt hjælp andre steder.
Jeg har forsøgt at kigge lidt på denne side og ved hjælp af denne fandt jeg
frem til at det godt kunne være en musvåge, er det rigtigt?

http://www.dof.dk/

Eller rettere det var nok denne her side i sidste ende der hjalp mig...

http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=listpictures&species_id=194&page_nr=1

Mvh.

Morten

Fra : Beng

Dato : 17-08-05 12:35

"Morten Mortensen" <mam@INGENSPAMdebedste.dk> wrote in news:43030470$0
$82780$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> http://www.debedste.dk/fugle/fugl.jpg

I think it's an eagle.. which one... I don't know...

//Ben

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 17-08-05 13:33

Beng wrote:
> "Morten Mortensen" <mam@INGENSPAMdebedste.dk> wrote in news:43030470$0
> $82780$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> I think it's an eagle.. which one... I don't know...

Det er en ganske alm. musvåge (ormvråk).

Mikkel

Fra : Morten Mortensen

Dato : 17-08-05 15:52

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message
Beng wrote:
> [...]
> $82780$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> I think it's an eagle.. which one... I don't know...

Det er en ganske alm. musvåge (ormvråk).

Hej Mikkel

Tak for hjælpen og så havde jeg fundet frem til det rigtige selv....

Men kan du så fortælle mig hvordan jeg, når jeg står og kigger på disse
fugle direkte, kan se forskel på f.eks. en falk og så en våge, for bare det
var jo mit største problem?

Mvh.

Morten

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 17-08-05 16:43

Morten Mortensen wrote:
> [...]
> disse fugle direkte, kan se forskel på f.eks. en falk og så en våge,
> for bare det var jo mit største problem?

Meld dig ind i Dansk Ornitologisk Forening (DOF) og tag med på en masse ture. Der vil du lære rigtigt meget. Jo flere timer du bruger i felten jo bedre bliver du !. Fuglekiggeri kan ikke læres udelukkende ved hjælp af bøger.
Der findes også lokalafdelinger landet rundt.

Dansk Ornitologisk Forening
Vesterbrogade 140A
1620 København V
http://www.dof.dk/

Hilsen Mikkel

Fra : Morten Mortensen

Dato : 17-08-05 17:52

Morten Mortensen wrote:
> [...]

bøger.
Der findes også lokalafdelinger landet rundt.

Hej Igen

Det var selvfølgelig en mulighed og melde sig ind i DOF, men da jeg lige er
begyndt at tage fotografering til mig og gerne vil ligge en hel del kræfter
i det, da det er der min intersse virkeligt er vil det nok være en for stor
mundfuld lige nu, men jeg vil da have det i tankerne på sigt.

Så tak for rådet.

Mvh.

Morten

Fra : HMH

Dato : 01-09-05 09:05

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men rovfuglene trækker sydpå lige nu - der er
masser af steder, hvor der står en masse fugletosser, mg selv inklusiv, hvor
man bare kan trisse hen med kikkert eller kamera og suge til sig fra de mere
erfarne. Medlemsskab eller ej. (men DOF laver nu nogen fede blade med gode
billeder i også :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-08-05 17:07

Morten Mortensen wrote:

> Men kan du så fortælle mig hvordan jeg, når jeg står og kigger på disse
> fugle direkte, kan se forskel på f.eks. en falk og så en våge, for bare det
> var jo mit største problem?

Rovfugle i luften - feltkendetegn og trækforhold.
http://home10.inet.tele.dk/golles/rovfugle/index.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Mortensen

Dato : 17-08-05 18:01

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Rovfugle i luften - feltkendetegn og trækforhold.
> http://home10.inet.tele.dk/golles/rovfugle/index.htm

Hej Niels

Det er rart også at se dig her i denne guppe, og så komme med sådan et godt
link. Det var lige nøjagtig sådan noget jeg efterlyste, så det er tilføjet
som bookmark. Så tusind tak for det.

Mvh

Morten