Spørgsmål..
Fra : PJ

Dato : 04-08-05 20:29

Undertegnede har fået en email hvor man skriver jeg har vundet
en del penge. Et eller andet med Australiaonlinelottery.com.
Man skulle være trukket ud blandt en masse andre email adresser
på nettet.

Nedenstående adresse bliver nævnt i mailen.

GLOBAL ASSURANCE AND SECURITIES
ALTON HOUSE
66 BISHOPSGATE
LONDON
WC1 7YU
TEL: +447963049639 FAX: +44208 807 0995

Tror "naturligvis'' ikke rigtigt på det, men alligevel hvad nu hvis..
Er der nogen som har fået lignende mails?
Og evt. ideer til hvordan man tjekker om det er rigtigt.

Mvh
Per.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 21:16

"PJ" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tror "naturligvis'' ikke rigtigt på det, men alligevel hvad nu hvis..
> Er der nogen som har fået lignende mails?
> Og evt. ideer til hvordan man tjekker om det er rigtigt.

Skal du betale for at få pengene er det fup! Kan du få dem til at sætte
pengene ind på din konto er det bare herligt.....

Tror ikke selv på det sidste.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Martin Bak

Dato : 04-08-05 21:35

> [...]
> en del penge. Et eller andet med Australiaonlinelottery.com.
> Man skulle være trukket ud blandt en masse andre email adresser

Det er fup!

Jeg har en underfolder til min antispamfolder jeg har kaldt
"lotterigevinster" I den har jeg gemt sådanne mails i alt ca 25 stk,
modtaget indenfor de sidste 6-7 mdr. Sammenlagt har jeg vundet over 20
millioner EURO, iflg disse mails.

Derudover har jeg en anden underfolder kaldet "Nigeria" Her gemmer jeg alle
de "forretnings tilbud" som jeg modtager fra prinser og afsatte kongesønner,
arvinger til kæmpeimperier osv, fra fortrinsvis Afrika. Sammenlagt projekter
der kan give mig omkring 500 millioner US dollars. Det er jo godt at have
lidt i baghånden, så jeg har noget at lave, hvis jeg en dag ikke gider at
være tømrer mere ;)

Martin

Fra : Toby Micklethwait

Dato : 05-08-05 20:45

In article <42f26c6d$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, PJ
<per.b.j@vip.cybercity.dk> writes
> +447963049639
That is a mobile telephone number. A serious office usually has a land
line telephone.

Toby, England.
--
Toby Micklethwait www.tobs.org tel:01932-873557 Car:07941628693

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-08-05 15:19

PJ skrev:

> [...]
> en del penge. Et eller andet med Australiaonlinelottery.com.
> Man skulle være trukket ud blandt en masse andre email adresser

Jeg har fået 1000-vis af den slags mails. Mit spamfilter tager sig af dem.

> Tror "naturligvis'' ikke rigtigt på det, men alligevel hvad nu hvis...
> Er der nogen som har fået lignende mails?
> Og evt. ideer til hvordan man tjekker om det er rigtigt.

På et tidspunkt vil de bede dig om at indbetale et mindre gebyr for at
udløse den store gevinst eller bede om alle oplysninger til din bankkonto.
Så burde du være helt sikker på at det er svindel, hvis du ikke allerede er
det.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Karina og Christian

Dato : 07-08-05 21:13

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@agol.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
Jeg har fået 1000-vis af den slags mails. Mit spamfilter tager sig af dem.

Ja, også her.
> [...]

Så burde du være helt sikker på at det er svindel, hvis du ikke allerede er

Hvis ikke det i sig selv turde være indlysende, at man ikke ud af det blå
vinder en stor som penge i et lotteri, man aldrig har deltaget i endsige
hørt om.

Men men folk VIL så gerne tro på det - suk.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : PJ

Dato : 08-08-05 09:15

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hørt om.
>
> Men men folk VIL så gerne tro på det - suk.

Tak for hjælpen alle sammen. Er nu ikke fordi jeg ikke var meget tvivlende,
men var den første mail jeg fik af den art, selvom jeg har opholdt mig en
del
på nyhedsgrupper osv.

Men men men, mailen hvor de beder om 100 pund er kommet,
så rent fup ingen tvivl om det.

Mvh
Per.