Billeder med "hakker" i...
Fra : Kenneth B

Dato : 27-07-05 16:20

Hej NG

Jeg er forholdsvis ny i Flash og har kun lavet et par ting i det. En ting
der ALTID sker for mig, når jeg importerer billeder, er at de laver "hakker"
i, som om at billedet er transformet 1 pixel eller 2 større, eller mindre
end dens originale størrelse. Billedet er stadig samme størrelse, men der
kommer bare nogle streger igennem det. Det er lidt svært at forklarer...

www.giantmedia.dk/passionized - Jeg har lavet den her side, fordi jeg søger
en elevplads. Den er ikke færdig endnu, men prøv at klikke lidt rundt på de
små billeder, så kan i se hvad jeg mener. I sær ved logoerne...

Det er før sket med tekst, som var et billede, men der lavede jeg bare
billedet 10-20 px større end hvad der var brug for, og derved omgik jeg
problemet...

Håber i kan hjælpe mig..

Kenneth

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-07-05 07:18

[...]

> [...]
>en elevplads. Den er ikke færdig endnu, men prøv at klikke lidt rundt på de
>små billeder, så kan i se hvad jeg mener. I sær ved logoerne...

du kan evt. prøve at bruge break apart (ctrl+b) på billedet..
tidligere havde macromedia store problemer med billeder, der flyttede
sig 1px i animationer - de kaldte dette bitmap shift.. løsningen på
dette dengang var netop ctrl+b..

prøv..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Kenneth B

Dato : 28-07-05 12:33

> [...]
> tidligere havde macromedia store problemer med billeder, der flyttede
> sig 1px i animationer - de kaldte dette bitmap shift.. løsningen på

Det virker underligt, men du har sikkert ret.

> prøv..

Det vil jeg prøve... Tak skal du have Bo... :)

Kenneth B