[OTD] Ny gruppe: Vejret II
Fra : Pjensen73

Dato : 17-07-05 15:13

1. Gruppenavn:

Enten
dk.fritid.vejr
dk.snak.vejr
Eller
dk.videnskab.vejr

2. Beskrivelse:
Emner vedrørende vejr og vind.

3. Fundats:
Et sted hvor folk med interesse for vejr og vind kan snakke og debattere
om vejret

4. Begrundelse.
Da der ikke er sådan en gruppe, tror jeg der er mange der vil blive
glade for et sted, hvor de kan snakke om deres interesser for vejret.
Her følger et par eksempler, som jeg har sakset fra
http://vejret.tv2.dk/debat

Vestenvindsvejr.......Aaarghh! !!
Håber ingen bliver stødt over mit udbrud, men jeg tilhører den del af
befolkningen der ikke kan få nok af sol, varme og østlige vinde om
sommeren. (I det hele taget helst østlige vinde året rundt). Jeg har
tjekket både DMI og Vejr2 for den kommende uge, og synes ærlig talt ikke
det ser for godt ud. Kan nogen herinde evt. komme med et fornuftigt bud
på om sommeren vender tilbage, eller om vestenvindsvejret vil bide sig
fast. (Hvilket jeg i dén grad ikke håber). Jeg har ikke forstand på de
mange vejrsider og de mange dybdegående vejrkort, og hvor man evt. kan
læse langtidsprognoser.
På forhånd tak

Nordenom og søndenom, men ingenting i midten..
Det er den tordenmæssige situation lige nu. Og midten - det er der, hvor
jeg bor. Jeg føler 'tordendyret' komme op i mig.. ;)

Fotografering af lyn i dagslys.?
Er der en som kan hjælpe med hvordan man skal indstille sit kamera hvis
man vil tage billeder af lyn i om dagen i dagslys, hvodan skal blænden
være? når det er mørkt skal det jo være mindste blændeåbning, men hvad
når det er lyst?
På forhånd mange tak!

Det ville være rart, hvis vi kunne få sådanne debatter på usenet.
Vejrfolkene ville blive glade for sådan en gruppe, da de p.t. ikke har
nogle steder på usenet at debattere emnet.

5. Forslagsstiller
Peter Jensen (Pjensen73)

6. Debatperiode
17.07.05 - 17.08.05