menuer i Mac OS X
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 15-07-05 09:35

Hej

Jeg har tidligere fået hjælp til hvordan i en javaapplikation afviklet
under Mac OS X fik en JMenuBar til at befinde sig i menulinien øverst på
skærmen (som med andre Mac programmer).
Nu har jeg opgraderet til Mac OS X 10.4 (men kører stadig java 1.4.2) og
min JMenuBar er nu hoppet tilbage og befinder sig i sin egen linie.

Jeg har ikke ændret et komma i programmet, og har forgæves søgt en
forklaring på apples hjemmeside. Nogen som kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 15-07-05 09:39

Thomas Bendsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke ændret et komma i programmet, og har forgæves søgt en
> forklaring på apples hjemmeside. Nogen som kan hjælpe?

Jeg skulle måske lige tilføje at linien
System.setProperty("apple.laf.useScreenMenuBar","true");
som skulle gøre tricket tilsyneladende ikke udløser nogen exception.
Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

Fra : Mikael Flensborg

Dato : 15-07-05 12:27

Thomas Bendsen wrote:

> [...]
> System.setProperty("apple.laf.useScreenMenuBar","true");
> som skulle gøre tricket tilsyneladende ikke udløser nogen exception.

Havde det samme problem.. Flyttede setProperty linien op som den aller
aller første linie i min main. Det løste det.

/Mikael

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 15-07-05 16:55

Mikael Flensborg wrote:

> Havde det samme problem.. Flyttede setProperty linien op som den aller
> aller første linie i min main. Det løste det.
>
> /Mikael

Hej Mikael

Tak for det. Det ser ud til at det er godt nok hvis bare setProperty
står før jeg definerer den frame som menuen tilføjes.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen