serigrafi eller litografi
Fra : Ole Madsen

Dato : 27-06-05 20:03

der er helt sikkert forskel i pris, men anses litografi ikke for at være
mere værd eller kan man ikke lige så godt bruge serigrafi til at lave kunst?

Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-06-05 23:36

"Ole Madsen"
> der er helt sikkert forskel i pris, men anses litografi ikke for at være
> mere værd eller kan man ikke lige så godt bruge serigrafi til at lave kunst?
>
> Ole

Det er forskellige medier, som at sammenligne akvarel med
gouache, de er begge fine men teknikken og resultatet er forskelligt.
Der er nok mere håndværk i lithografi og hvis det laves på den
gammeldags måde med sten er det kostbart at fremstile, men idag
findes der "film" der giver ligså fine resultater og så behøver det
ikke koste alverden at lave litho.. Raderinger og etsninger er
mere tidskrævende og kræver mere håndværks mæssig viden.
Udsalgs prisen behøver ikke at reflektere teknikken.. -max-

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-06-05 16:28

-max- wrote:
> [...]
> mere tidskrævende og kræver mere håndværks mæssig viden.
> Udsalgs prisen behøver ikke at reflektere teknikken.. -max-

men der er vel også forskel i hvad der er mest attraktivt hvad angår
hvad teknik der er brugt?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-06-05 18:18

-max- wrote:
> [...]
> mere tidskrævende og kræver mere håndværks mæssig viden.
> Udsalgs prisen behøver ikke at reflektere teknikken.. -max-

jeg søger og søger man finder intet firma på nettet som laver
litografier, kender du nogen?

Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 19:36

"Ole Madsen"

> jeg søger og søger man finder intet firma på nettet som laver
> litografier, kender du nogen?
>
> Ole

Desværre dem jeg har arbejdet med findes ikke mere,
prøv telefon bogen, eller bedre spørg i nogle af gallerierne,
kunstskoler og akademier, der er altid nogen der kender
nogen - ellers må du til sydfrankrig og arbejde nogle uger,
uhm det er måske ikke en dårlig ide..-max-