dummy kode nødvendig ...
Fra : Troels Thomsen

Dato : 23-06-05 13:48

Jeg har et program hvor jeg er nødt til at lave noget dummy kode, ellers går
programmet ned med "Access Violation at 0xFFFFFFFFF".

void __fastcall TForm1::init_callbackClick(TObject *Sender)
{
void* pR = myReceiveFunc; // ?????
void* pT = myTransmitFunc; // ?????
void* pM = myMajorErrorFunc; // ?????
if (pR || pT || pM) pR = 0 ; // ?????

g_Event_Receive(myReceiveFunc);
g_Event_Transmit(myTransmitFunc);
g_Event_MajorError(myMajorErrorFunc);

}

De nederst tre kald er funktionspointere der er loaded med adressen på den
pågældende funtion i en dll. De er ikke null.

myReceiveFunc etc er funktioner jeg har skrevet, de er heller ikke null

Et par definitioner:
typedef void (__stdcall *PEvent_Receive)(void (ReceiveFunc)(ESACAN_MSG
*msg, int reply));
PEvent_Receive g_Event_Receive;

Det skal siges at programmet går ned før dll'en får lyst til at kalde disse
funktioner, så det er ikke selve callbackfunktionerne der er fejl i.

Ellers virker programmet fint...

Det er jo super giftigt hvis jeg ikke har de rigtige antal parametre og
returværdier til sådan nogle funktionspointere. Kan det være derfor at det
er en fordel at der lige ligger nogle autoparametre på stacken ??

Hvad kan jeg gøre for at indkredse problemet ?

tpt

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-06-05 19:05

"Troels Thomsen" <asdf@asdf.dk> wrote in message
> [...]
> går programmet ned med "Access Violation at 0xFFFFFFFFF".
>
> void __fastcall TForm1::init_callbackClick(TObject *Sender)

Det allokerer formodentlig noget plads på stakken.

> [...]
>
> Det skal siges at programmet går ned før dll'en får lyst til at kalde
> disse funktioner, så det er ikke selve callbackfunktionerne der er fejl i.

Mon dog ?
Selvom du laver nogle dummy variable, er der nok en fejl i programmet som
ligger og lurer.

> Det er jo super giftigt hvis jeg ikke har de rigtige antal parametre og
> returværdier til sådan nogle funktionspointere.

Det burde compilerens typesystem gerne fange - så det er ikke det mest
oplagte problem.

> Kan det være derfor at det er en fordel at der lige ligger nogle
> autoparametre på stacken ??
>
> Hvad kan jeg gøre for at indkredse problemet ?

Det ligner noget C++Builder kode.
Hvis det er C++Builder V6 Professional, så slår du CodeGuard til (Project |
Options | CodeGuard) og så vil du sikkert få noget mere at vide om hvad der
er galt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt