Starte program i Jar-fil fra Java.
Fra : Brian

Dato : 14-06-05 11:05

Hej,

Jeg har et program som ligger en en Jar-fil, og dette kan jeg sagtens for
startet. Men jeg er pludselig kommet på at det kunne være smart hvis man
kunne tjekke om der er opdateringer til programmet, og hvis der er, så vil
jeg gerne erstatte min Jar-fil, får jeg starter det endelige program.
Derfor:

Er det muligt at gøre noget der mindre om dette:
1. "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\java.exe" -jar
"temp.jar/temp.class"
2. Dette starter et program som tjekker for opdateringer til
"Application.jar". Hvis der er ændringer downloades den nye Jar-fil.
3. Main programmet i Application.jar startes.

Er det muligt - eller er der en anden og bedre/nemmere måde at kommer
omkring dette problem på?

Brian

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 14-06-05 12:18

Hej Brian

Det du søger hedder Java Web Start og er en del af standard JRE
distribution siden Java 1.3

Vi benytter det i et produktions-miljø og det fungere upåklageligt -
eneste "ulempe" er, at jar-filerne skal underskrives digitalt, men når
man først har fået lavet ant-scripts til det, så er opgaven overkommelig

Med venlig hilsen

Søren Berg Glasius