Internet
Fra : KM

Dato : 09-06-05 20:49

Hej Gruppe

Først en tak til Martin og Niels for hjælpen til mit seneste spørgsmål.
Jeg faldt i MSDN over disse API´er til internet adgang.

CInternetSession oSes("Mozilla Firefox");
CStdioFile* oFile = oSes.OpenURL("www.somesite.com");

Når jeg står med oFile pointeren i hånden, kan jeg så skrive dens
indhold direkte til den lokale disk?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh.
Kåre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-05 21:57

On Thu, 09 Jun 2005 21:49:27 +0200, KM wrote:

> Hej Gruppe
Er der en speciel grund til at du benytter tegnsættet for central- og
østeuropæiske lande (iso-8859-2)?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : KM

Dato : 10-06-05 07:57

Michael Rasmussen wrote:

> Er der en speciel grund til at du benytter tegnsættet for central- og
> østeuropæiske lande (iso-8859-2)?

Egentlig ikke. Eftersom min posts ser fine ud i mit eget program, så
tænkte jeg, at det er sikkert fint. Nu har jeg ændret det til iso-8859-1
og håber det ser pænere ud nu

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-06-05 09:56

On Fri, 10 Jun 2005 08:56:50 +0200, KM wrote:

> Egentlig ikke. Eftersom min posts ser fine ud i mit eget program, så
> tænkte jeg, at det er sikkert fint. Nu har jeg ændret det til iso-8859-1
> og håber det ser pænere ud nu
Det ser rigtig nok ud hos dig, da du har installeret tegnsættet på din
computer, men da de fleste læsere af dk-news sikkert ikke har dette, vil
dine indlæg indeholde mærkelige tegn, de steder, hvor du skriver
æÆøØåÅ

Nu til dit spørgsmål:
Du skriver du ikke, hvilken c-sprog variant du benytter, men jeg gætter
på det er VC++?

Et eksempel:

CInternetSession oSes("Mozilla Firefox");
char *htmlFile = "dump.html";
CFileException e;
oFile.Open(
htmlFile,CFile::modeCreate|CFile::modeWrite|CFile::typeText|CFile::shareDenyNone,
&e );
CStdioFile* oFile = oSes.OpenURL("www.somesite.com");

Men mon ikke dette eksempel er bedre?
http://www.codeproject.com/internet/getwebfile.asp

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : KM

Dato : 10-06-05 23:23

Michael Rasmussen wrote:

Mange tak for hjælpen. En kombi af dine tricks og codeproject har lige
gjort mig lykkelig

Mvh.
Kåre

ps: Jeg må vist skifte newsreader. Efter jeg skiftede til iso-8859-1, er
al min egen tekst med æøå blevet underligt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-06-05 00:23

On Sat, 11 Jun 2005 00:23:20 +0200, KM wrote:

> ps: Jeg må vist skifte newsreader. Efter jeg skiftede til iso-8859-1, er
> al min egen tekst med æøå blevet underligt
Er det ikke blot fordi, du aldrig har haft dette tegnsæt installeret på
din computer, hvorfor du nu ser, hvad jeg så

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen